Search

Ξεπέρασαν κάθε όριο στην Καλλονή: Χωρίς φιλόλογο και το 2024 το Γυμνάσιο

Με “μπαλώματα” εξακολουθούν να προσπαθούν να καλύψουν τη σοβαρή έλλειψη φιλόλογου στο  Γυμνάσιο Καλλονής. Όπως αναφέρουν οι γονείς τα παιδιά τους από την αρχή της έχουν διδαχθεί μόνο δυο κείμενα από το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και έχουν γράψει μόνο μια έκθεση!  Να θυμίσουμε πως από την αρχή της σχολικής χρονιάς το Παναρέτειο Γυμνάσιο Καλλονής,  ήρθε αντιμέτωπο με τις τραγικές ελλείψεις σε διάφορές ειδικότητες μαθημάτων και μολονότι παρουσιάστηκε φιλόλογος, το κενό των 23 ωρών την εβδομάδα στα φιλολογικά μαθήματα δεν καλύφθηκε καθώς η εκπαιδευτικός κατέθεσε, ως δικαιούται, άδεια λοχείας. Για άλλη μια φορά την προηγούμενη εβδομάδα μέλη του ΔΣ του συλλόγου γονέων του Γυμνασίου Καλλονής, μαθητές μέλη του 15μελούς συμβουλίου και εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ διαμαρτυρήθηκαν όμως όπως αναφέρουν  κατά τη συνάντηση με τον προϊστάμενο της ΔΔΕ Λέσβου, έγινε ξεκάθαρο ότι η κάλυψη των ωρών φιλολόγου στο Γυμνάσιο Καλλονής για ακόμη μία φορά, θα γίνει με ανάθεση υπερωριών οι οποίες θα ανατεθούν στους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς, καθώς και με μετακινήσεις εκπαιδευτικών που προφανώς πολλές φορές απλά αφήνουν κενά σε άλλα σχολεία.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Λέσβου αναφέρει ως παράδειγμα για τις υπερωρίες πως την
 κάλυψη των 10 εκ των 23 ωρών με συναδέλφισσα που «αφήνει» 7 συνολικά ώρες σε άλλα σχολεία ενώ της ανατίθενται και 3 ώρες υπερωρία.
“Έχουμε δηλαδή από τη μία έναν εκπαιδευτικό-λάστιχο που πρέπει να διδάσκει 26 ώρες, σε πολλά σχολεία, χωρίς καμία παιδαγωγική συνέχεια και έξω από κάθε παιδαγωγική λογική, και από την άλλη μεταφερόμενα κενά από σχολείο σε σχολείο ώστε να κατευνάζονται οι αντιδράσεις της εκάστοτε σχολικής κοινότητας. Άλλη αντιπαιδαγωγική -και παράνομη- πρακτική είναι η ανάθεση ωρών γενικής παιδείας σε συναδέλφους ειδικής που έχουμε πολλές φορές επισημάνει και επιχειρείται και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Να τονιστεί ότι η ενημέρωση αυτή, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον καθησυχασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας του Γυμνασίου Καλλονής, πως το πρόβλημα έλαβε πραγματική και ουσιαστική λύση, καθώς και με τον ισχυρισμό ότι στο νησί έχουν καλυφθεί πλέον όλα τα κενά με τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών, όπως αναφέρθηκε σε τηλεοπτική αναφορά από τη ΔΔΕ σε τοπικό κανάλι την προηγούμενη μέρα.
Τόσο η ΕΛΜΕ όσο και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Καλλονής, θεωρούν ότι αυτό που προκρίθηκε ως λύση για την κάλυψη του κενού σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί σοβαρή και παιδαγωγικώς ορθή αντιμετώπιση μίας ούτως ή άλλως απαράδεκτης κατάστασης, όπου έχοντας φτάσει στο μήνα Ιανουάριο, 5 μήνες από την αρχή της σχολικής χρονιάς, τα φιλολογικά μαθήματα διδάσκονται περιστασιακά με εμβαλωματικές αναθέσεις. Τονίστηκε τόσο από το σύλλογο γονέων όσο και από την ΕΛΜΕ, η εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών που πέρα από το πλήρες ωράριο τους, τις συνεχείς μετακινήσεις, τις εξωδιδακτικές τους υποχρεώσεις, καθώς και μία σειρά ανούσιων καθηκόντων στα πλαίσια της απαράδεκτης διαδικασίας της επονομαζόμενης «αυτοαξιολόγησης», καλούνται να αναλάβουν πολύωρες υπερωρίες. Κάτι που σε καμία περίπτωση δεν αφήνει περιθώριο για πραγματικά ποιοτικό μάθημα, καθώς ο εκπαιδευτικός συνεχίζει να είναι άνθρωπος και όχι μηχάνημα. Άραγε πόσα χρόνια έχουν να μπουν σε τάξη όσοι ξεχνούν το μόχθο και το «ξεζούμισμα» του δασκάλου μετά από κάθε μία διδακτική ώρα, που ζητάνε από συναδέλφους με ωράρια 23 ωρών και σε πολλά σχολεία, να αναλάβουν 5άωρες υπερωρίες;
Με επιμονή της ΕΛΜΕ και του Συλλόγου Γονέων, έγινε επιτόπου επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας όπου τονίστηκε ότι δεν είναι δυνατόν να μη δίνεται άμεση λύση που να διασφαλίζει την αδιατάρακτη εκπαιδευτική διαδικασία, που παιδαγωγικά οφείλει η πολιτεία να παρέχει στους μαθητές, και να προτάσσει την εναλλαγή 3-4 εκπαιδευτικών. Προφανώς όλοι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει η είσοδος σε ένα νέο τμήμα και το τι χρειάζεται προκειμένου να διαμορφωθεί το παιδαγωγικό κλίμα, η εμπιστοσύνη, το να γνωρίσουμε τους μαθητές και τις ανάγκες τους. Το υπουργείο που κλίνει σε όλες τις πτώσεις “την αξιολόγηση”, δείχνει να μην έχει απολύτως καμία επαφή με τις συνθήκες μιας πραγματικής τάξης, πράγμα που φυσικά δεν μας εκπλήσσει έχοντας αντιμετωπίσει τον αντιπαιδαγωγικό παραλογισμό των διαδικασιών της ατομικής αξιολόγησης και της προσπάθειας να μεταφερθούν οι διαχρονικές ευθύνες της πολιτείας στα πολλαπλά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, με στοχοποίηση του εκπαιδευτικού. Η απάντηση του υπουργείου στο λογικότατο αίτημα των γονέων των μαθητών μας ήταν ένα ηχηρότατο ΟΧΙ, παραπέμποντας την πρόσληψη εκπαιδευτικού σε επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών στα τέλη Γενάρη, προσθέτοντας ένα ακόμη μήνα στρεβλής αντιμετώπισης της άμεσης ανάγκης για λύση.
Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει από μεριάς υπουργείου, μηχανισμός που να αντιμετωπίζει άμεσα τη δημιουργία κενών που προκύπτουν από λόγους ασθένειας και εγκυμοσύνες και όλα να παραπέμπονται σε χρονοβόρες διαδικασίες φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών. Άλλωστε στην προκειμένη περίπτωση έχουμε το εξωφρενικό γεγονός να καλείται ξανά και ξανά αναπληρωτής να αναπληρώσει αναπληρωτή, έχοντας χάσει κάθε έννοια η λέξη και ο σκοπός της αναπλήρωσης. Η ανάθεση υπερωριών για την κάλυψη ολόκληρο κενού προφανώς στερείται κάθε λογικής, καθώς καμία έκτακτη ανάγκη δεν την επιβάλλει. Η κοινή λογική επιτάσσει μόνο μία ενέργεια, να προσληφθεί άμεσα εκπαιδευτικός που να το καλύπτει.
Στη συνάντηση επίσης αναφέρθηκε πολύ σωστά από τη ΔΔΕ, ότι για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία μαθήματος, ο αριθμός μαθητών θα πρέπει να είναι μικρότερος και προτάθηκε το σπάσιμο τμήματος στα δύο όταν γίνει πρόσληψη εκπαιδευτικού. Όμως η παραίνεση αυτή, απλά μετακυλίει στο σύλλογο διδασκόντων την ανάθεση των ωρών και την εξεύρεση χώρων για τα νέα τμήματα προκειμένου να συμμαζέψει όπως-όπως, το πρόβλημα που αρνείται να επιλύσει άμεσα το υπουργείο ως οφείλει. Άλλωστε και η δημιουργία μικρότερων τμημάτων -όχι ως προϋπόθεση για καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας και τελικά μάθησης, αλλά- για «ταχύτερη» κάλυψη της ύλης, για ακόμη μία φορά ενισχύει τον παραλογισμό που βλέπει τη μαθησιακή διαδικασία σαν ποσότητα και όχι σαν ποιότητα. Παιδαγωγικά τονίζουμε ότι, όπως ο εκπαιδευτικός δεν είναι μηχανή, έτσι και ο μαθητής επίσης δεν είναι μηχανή ώστε να αφομοιώσει ύλη 9 μηνών μέσα σε 3,5 μήνες. Η απαίτηση και ανάγκη για μικρότερα τμήματα, επιβάλλεται για την ουσιαστική διδασκαλία του συνόλου της ύλης των μαθημάτων και όχι για αγώνες δρόμου και τη σύμπτυξη του χρόνου, καθώς έτσι πρέπει να επιτυγχάνεται η εμβάθυνση και όχι η υπερφόρτωση του μαθητή σε ύλη την οποία δεν είναι δυνατόν να αφομοιώσει.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
– Την άμεση πρόσληψη αναπληρωτή για την θέση φιλολόγου στο Γυμνάσιο Καλλονής
-Την άμεση κάλυψη όλων των κενών
– Τη λήψη μέτρων από το Υπουργείο Παιδείας για την μη επανάληψη τέτοιων διαλυτικών φαινομένων
-Μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση των αναπληρωτών συναδέλφων που στη ουσία αναπληρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό στις σχολικές μονάδες”.