Search

Στάθης Βαρβαγιάννης: Η ποιότητα ως “κόρη οφθαλμού”…

Για την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, τους στόχους της εταιρίας Ούζο Βαρβαγιάννη και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ποτοποιίας στην Ελλάδα μιλά ο Στάθης Βαρβαγιάννης επικεφαλής της εταιρίας σε συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα στο Sofokleousin.

Ποια ήταν η ώθηση για την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ;

Σ.Β: Καταρχήν η λαχτάρα, ο καημός και το όνειρο μας να αναδειχθεί το ελληνικό προϊόν και να υπάρχει καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να τονιστεί η ελληνικότητα των εταιριών, να μπορούν οι εταιρίες να έχουν καλύτερη προβολή, να υπάρξει ένας συνασπισμός δυνάμεων με την προσέλκυση και άλλων εταιριών από διάφορους κλάδους του επιχειρείν και να δοθεί υπεραξία στην ελληνική οικονομία που συνεχίζει να μαστίζεται από την κρίση που ταλανίζει τη χώρας μας τα τελευταία χρόνια.

Ποια είναι τα οφέλη για τους καταναλωτές και την ελληνική οικονομία;

Σ.Β.: Πιστεύουμε ότι τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και διαφοροποίησης που δημιουργούνται, παράγονται και ανήκουν στις ελληνικές επιχειρήσεις, είναι εθνικός πλούτος από τον οποίο άμεσα εξαρτάται το βιοτικό μας επίπεδο, το εθνικό μας εισόδημα, η εργασία, η αξιοποίηση του ταλέντου μας και συνολικά η ευημερία της χώρας μας. Αποτελούν δε σύγχρονο πολιτιστικό κεφάλαιο, καθώς και το κρισιμότερο στοιχείο για την αναγκαία αποκατάσταση της διεθνούς εικόνας και φήμης της Ελλάδας.

H συστηματική προβολή της χώρας μας ως «τόπου-προέλευσης» αξιόλογων, σύγχρονων, ποιοτικών, επώνυμων και παραγωγικών δραστηριοτήτων είναι η αποτελεσματικότερη στρατηγική διεθνούς προβολής της.
Από την πλευρά τους οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας βοηθώντας και από το δική τους πλευρά στην ανάταση της ελληνικής οικονομίας.

81784

Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρίας;

Σ.Β: Στόχος μας είναι να κρατήσουμε ως κόρη οφθαλμού την ποιότητα των προϊόντων μας με την πρώτη ύλη να προέρχεται από δικά μας χωράφια. Παράγουμε ούζο από 100% απόσταξη ακολουθώντας την ίδια διαδικασία από το 1860, έχοντας ως αποτέλεσμα ένα ούζο αποκλειστικά από γλυκάνισο και άλλα αρωματικά βότανα.  Θέλουμε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Είμαι αρκετά αισιόδοξος ως χαρακτήρας και αυτό που με χαροποιεί ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι το ούζο Βαρβαγιάννη  έχει πλέον σημαντική αναγνωρισιμότητα από τους καταναλωτές, ενώ η πορεία του  στην ελληνική αγορά είναι ανοδική.

Μέχρι σήμερα εξάγουμε σε 18 χώρες μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, Αυστραλία, Ισραήλ, Τουρκία, Νότιος Αφρική, Ευρώπη. Πραγματοποιήθηκαν νέες επενδυτικές δραστηριότητες που αφορούν επέκταση σε νέες γραμμές παραγωγής ούζου, βελτίωση του εργαστηρίου ποιοτικού ελέγχου, ανάπτυξη και συστηματικότερη εκμετάλλευση των ιδιόκτητων χωραφιών  γλυκάνισου της εταιρείας καθώς και διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό με σύγχρονα μέσα. Στα άμεσα σχέδια μας επίσης είναι η περαιτέρω βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στους επισκέπτες του Μουσείου και των αποστακτηρίων ούζου Βαρβαγιάννη με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα.

81801

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ποτοποιίας;

Σ.Β: Από το 2010 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αυξήθηκε κατά 123%, ενώ ο ΦΠΑ επιβάλλεται επί όλων των φόρων των αλκοολούχων ποτών. με αποτέλεσμα η Ελλάδα να καταστεί  μια από τις πιο ακριβές χώρες στον τομέα των ποτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα  είναι το γεγονός ότι τα προϊόντα μας στη Βουλγαρία είναι πιο φθηνά από ότι στην Ελλάδα.

Το παράλογο στην προκειμένη περίπτωση είναι ο χρόνος απόδοσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία πρέπει να αποδοθεί σε διάστημα 25 ημερών, ενώ η αγορά πληρώνει στους τέσσερις μήνες.

Σε συνάρτηση με την καθυστέρηση πληρωμής του ΦΠΑ από το Δημόσιο προς τους εξαγωγείς στραγγαλίζεται η ρευστότητα των εταιριών και απειλείται η βιωσιμότητά τους. Το κράτος χρειάζεται να δώσει την απαραίτητη φροντίδα στο επιχειρείν και κυρίως στις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας έτσι ώστε να μπορέσει να ανακάμψει η χώρα μας. Παράλληλα είναι αναγκαίο ένα σταθερό φορολογικό πλαίσιο το οποίο δε θα δυναμιτίζει τα επιχειρηματικά σχέδια των εταιριών.

Η EUROCERT  πιστοποιεί  και την «ΟΥΖΟ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΠΛΩΜΑΡΙ ΛΕΣΒΟΥ» με το σήμα της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ»

 

Η πρωτοβουλία «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» καλωσορίζει την «ΟΥΖΟ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ – ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ» στην κοινότητα των εταιρειών με πιστοποιημένη -από την EUROCERT- ελληνικότητα. Το νέο μέλος πιστοποιήθηκε με βάση το αναλυτικό και ευρύ «Πρότυπο Απαιτήσεων»  της εταιρείας που αξιολογεί και αποδίδει στις εταιρείες – μέλη το συγκεκριμένο σήμα.
Με ιστορία 150 ετών και αφετηρία το Πλωμάρι Λέσβου η «ΟΥΖΟ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ – ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ» είναι το διεθνώς φημισμένο ελληνικό ούζο 100% απόσταξης. Η διαχρονική του επιτυχία, βασίζεται στο σεβασμό στην παράδοση και στο πάθος για απόλυτη ποιότητα. Διαθέτει 5 τύπους: Μπλέ, Πράσινο, Αφροδίτη, Εύζων και Συλλεκτικό. Κάθε τύπος παράγεται με γλυκάνισο και ποικιλία τοπικών αρωματικών φυτών δημιουργώντας  5 ιδιαίτερα αρώματα που έχουν κερδίσει εδώ και δεκαετίες το εγχώριο και διεθνές κοινό.

81789 imaste-i-ellada-pou-paragi-resizedjpg

 

Η συμμετοχή στην πρωτοβουλία «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» πιστοποιεί την ελληνικότητα της εταιρείας «ΟΥΖΟ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ – ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ» σε σχέση με την Ιδιοκτησία, την Παραγωγή και τη Βάση της  δραστηριότητας, στοιχεία που δημιουργούν υψηλότερη σχετική προστιθέμενη αξία για την Ελληνική οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πιστοποίηση της  «ΟΥΖΟ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ – ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ» αφορά επίσης ποιοτικά κριτήρια που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των εργαζομένων και των παραγόμενων προϊόντων.

Οι εταιρείες που ανήκουν στην πρωτοβουλία συμβάλουν ενεργά στην Ελληνική οικονομία, συνεργάζονται με άλλες Ελληνικές επιχειρήσεις,  και συμμετέχουν σε περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις.