Πως διδάσκονται τα παιδιά του Δημοτικού την Ιστορία;

Συντάκτης: Μοιραστείτε το:

-Λίγο μετά από τον έντονο προβληματισμό για το πώς διδάσκεται ο γιος μου την ιστορία

-Λίγο μετά από έντονο προβληματισμό αλλά και την ταπεινή διαπίστωση για τα εξόφθαλμα λάθη που γίνονται αναφορικά με την χρήση αλλά και το αποτέλεσμα της χρήσης της ιστορίας, με απώτερο σκοπό που τοποθετείται σίγουρα πολύ μακριά από την ουσιαστική μάθηση, την μεθοδολογία, την αγάπη (για την ιστορία) ως επιστημονικό αντικείμενο αλλά και εργαλείο και την κατανόηση της εντέλει

-Λίγο μετά την ψήφιση από το ελληνικό κοινοβούλιο της διαβόητης Συμφωνίας των Πρεσπών κι επειδή κατά τα συμφέροντα, υπάρχει πάντα η ευκαιρία να αλλάξεις την ιστορία του χτες, αν δε μπορείς να αλλάξεις την ιστορία που γράφεται σήμερα, αγαπημένοι ιστοριομάχοι και ιστοριολάτρες βγάλτε μια κόλλα χαρτί να γράψετε διαγώνισμα:

1-Τι αποκαλείται πηγή στη μελέτη της ιστορίας;

2-Ποια η διαφορά του πατριώτη με τον μπατριώτη;

3-Είναι πιστεύετε απαραίτητος ένας χάρτης για την διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας;

4-Πως ονομάζεται αυτός που κάνει extreme makeover στα ιστορικά γεγονότα  προκειμένου να διαδώσει εδραιώσει την ισχύ του;

5-Είναι η θρησκεία ή η ιστορία ή και τα δύο μαζί «το όπιο του λαού» ;

6-Ποια ήταν η πανανθρώπινη αξία που υποκίνησε τις σημαντικότερες πολεμικές συρράξεις της παγκόσμιας ιστορίας;

7-Πόσα επίκαιρα φτιάχνουν μια ιστορία;

8-Ποια είναι η διαφορά της διδακτικής ιστορίας και της διδακτικής της ιστορίας;

9-Τι άλλο εκτός από γερμανικό ποπ συγκρότημα είναι η «προπαγάνδα»;

10-α) Τι σημαίνει διαίρει και βασίλευε; β) αφού εξηγήσετε με παραδείγματα από την αρχαία αλλά και σύγχρονη ιστορία, στη συνέχεια αναλύστε την πιθανή αναγωγή της τακτικής μέσα από την ιστορική εξέλιξη της λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ως τέταρτης εξουσίας.

11-πόσο άρρηκτα δεμένη είναι η ιστορία με την πολιτική;

14-Είναι η ιστορία διαφορετική σε κάθε σπίτι;

15-Παραχάραξε ο Νίκος Καρβέλας την ιστορία με το τραγούδι «αίμα δάκρυα κι ιδρώτας»; Γιατί παρέλειψε το «μόχθο»;

16-Γιατί το ρεφρέν «ιστορία μου, αμαρτία μου, λάθος μου μεγάλο» της μεγάλης λαϊκής ερμηνεύτριας Ρίτας (και φίλης του παππού μου να συμπληρώσω) δεν συμπεριλαμβάνεται στα βιβλία της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας; (τι μας κρύβουν ;)

 

Θέμα  ελεύθερης ανάπτυξης: α)Πως αντιλαμβάνεστε τον τίτλο του λαϊκού άσματος (ξανά της Ρίτας Σακελλαρίου) «Γόρδιος Δεσμός» β) πιστεύετε ότι έχει ιστορική βάση; γ) πως νομίζετε ότι η ιστορία έχει επηρεάσει την τέχνη γενικότερα-δώστε παραδείγματα δ) πως νομίζετε πως η ιστορία έχει επηρεάσει την λαϊκή τέχνη γενικότερα -δώστε παραδείγματα ε) πως νομίζετε πως η ιστορία έχει επηρεάσει την καραλαΐκή τέχνη γενικότερα- δώστε παραδείγματα (όχι από τη Ρίτα )

 

Οι χαμηλότεροι βαθμοί κερδίζουν μία μεγάλη εκδρομή στο παρελθόν, όπου θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά γεγονότα και καταστάσεις σε πραγματικό χρόνο,  να καλύψουν τα κενά τους και να μάθουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει το «εδώ και τώρα γράφεται η ιστορία».

Καλή σας επιτυχία

 

Σημ. Το παραπάνω γράφτηκε πριν ένα χρόνο και για κάποιο περίεργο λόγο θα μου ταιριάζει σε πολλές αφορμές…

 

Προηγουμενο αρθρο

To Λωβοκομείο της Χίου : Μια ιστορία απομόνωσης 600 χρόνων

Επομενο αρθρο

Έξι γενιές Κουρτζήδων σε μια έκθεση» στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου