Ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας myinfo.gov.gr – Ο νέος αριθμός υπόσχεται τέλος στα λάθη των μητρώων και στις ουρές
Μετράμε αντίστροφα για την έναρξη του Προσωπικού Αριθμού, ενός από τα πιο φιλόδοξα ψηφιακά έργα του ελληνικού Δημοσίου, που υπόσχεται να τερματίσει τη γραφειοκρατία, τα διπλά στοιχεία και τις άσκοπες επισκέψεις σε υπηρεσίες.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας σήμερα Τετάρτη 7 Μαΐου, επιβεβαίωσε πως «μέσα σε 7 έως 10 ημέρες» ανοίγει η πλατφόρμα myinfo.gov.gr, όπου κάθε πολίτης θα έχει πρόσβαση στα επίσημα στοιχεία του σε τέσσερα διαφορετικά κρατικά μητρώα (ασφαλιστικό, φορολογικό, δημοτολόγιο κ.ά.).
Ποια είναι η διαδικασία – Τι κάνει ο Προσωπικός Αριθμός
Η διαδικασία θα ξεκινά με την προεπισκόπηση των προσωπικών στοιχείων που έχει καταγεγραμμένα το Δημόσιο για τον κάθε πολίτη. Σε περίπτωση που υπάρχουν λάθη – για παράδειγμα διπλά μικρά ονόματα, ορθογραφικά σφάλματα ή λάθος ημερομηνίες – ο πολίτης θα μπορεί:
- Να διορθώσει μόνος του τα μικρά λάθη,
- Ή να απευθυνθεί μία και μόνη φορά στον δήμο του για σοβαρότερα λάθη, όπως π.χ. σε επίθετα ή τόπους γέννησης.
Αφού γίνει αυτή η μοναδική επικαιροποίηση, ο πολίτης θα μπορεί να προχωρήσει στην έκδοση του Προσωπικού Αριθμού.
Όσοι έχουν ήδη εκδώσει τις νέες ταυτότητες, δεν χρειάζεται να τις αλλάξουν. Σύμφωνα με τον υπουργό, οι νέες ταυτότητες «ισχύουν κανονικά μέχρι και την ημερομηνία λήξης τους».
Ο Προσωπικός Αριθμός θα συνδέεται ψηφιακά με την υπάρχουσα ταυτότητα και δεν θα απαιτείται νέα έκδοση.
Η νέα πλατφόρμα myinfo.gov.gr θα αποτελέσει την ψηφιακή βάση ταυτοποίησης για το ελληνικό κράτος, εξαλείφοντας:
- Τις ουρές για πιστοποιητικά
- Τις διπλοκαταχωρήσεις
- Την ανάγκη να «τρέχει» κανείς την τελευταία στιγμή για ένα διαβατήριο, ένα ένσημο ή μια βεβαίωση
Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, «δεν θα γίνει την πρώτη μέρα, αλλά είναι το πρώτο βήμα για ένα Δημόσιο που αλλάζει νοοτροπία».