Που χάθηκε η Μεσογειακή διατροφή, η εθνική μας μπράντα;

Συντάκτης: Μοιραστείτε το:

 

Οικολόγοι Πράσινοι:

Τουρισμός: Ο «αναπτυξιακός» γίγαντας με τα πήλινα πόδια
Ο κος Πλακιωτάκης σε χθεσινή του συνέντευξη παραδέχθηκε εμμέσως τα αυτονόητα, ότι όταν η τουριστική οικονομία δεν έχει γερά θεμέλια, είναι ευάλωτη, και κατά συνέπεια μπορεί να αποβεί και καταστροφική για την εθνική οικονομία, όπως συμβαίνει πλέον με τη χώρα μας.

Αυτά ακριβώς, οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, τα έχουμε επισημάνει εδώ και χρόνια.

Η κρίση του κορονοϊού απλώς έφερε στην επιφάνεια τα αποτελέσματα των διαχρονικά λαθεμένων πολιτικών επιλογών σε σχέση με το τουριστικό μοντέλο που ακολουθήθηκε.

Η χώρα μας με βάση την τελευταία ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ, είναι η έκτη πιο εξαρτημένη από τον τουρισμό οικονομία μεταξύ των 35 κρατών-μελών του.

Αυτό λοιπόν που κατάφεραν οι πολιτικοί που μας κυβέρνησαν είναι να εξαρτάται η Ελλάδα και η οικονομία της από τα all inclusive, τις «αρπαχτές» της μιας ομπρέλας με δύο ξαπλώστρες, το «Ελληνικό πρωινό»  με  εισαγόμενα βούτυρο και μέλι, κατεψυγμένα ψωμάκια, πορτοκαλάδα από παγοκολόνες Βραζιλίας και πάει λέγοντας…

Οι οικονομίες των χωρών δεν μπορεί και δεν πρέπει να στηρίζονται μόνο σε ένα τομέα. Έτσι μπορούν να πέσουν εύκολα θύματα της λεγόμενης «Ολλανδικής ασθένειας», όπως έχει πέσει ήδη η χώρα μας.

Διαχρονικά, διάφοροι κύκλοι προσπάθησαν να μας πείσουν ότι η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα. Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ δεν πειστήκαμε διότι γνωρίζουμε ότι η χώρα μας παράγει άριστα και ποιοτικά αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα, που ποτέ όμως δεν προβλήθηκαν ως τουριστικό προϊόν.

Ρωτούμε λοιπόν: Που χάθηκε, και σε ποιο συρτάρι κρύφτηκε η Μεσογειακή διατροφή; Αυτή που αποτελεί το συγκριτικό μας πλεονέκτημα και εθνική μπράντα, και πρέπει να είναι αναπόσπαστο μέρος των δικών μας προτάσεων για το τουριστικό προϊόν της χώρας;

Όφειλαν όλοι οι θεσμικοί φορείς να είχαν διερευνήσει τρόπους και πρακτικές για τον σχεδιασμό και την προώθηση νέων τουριστικών προϊόντων, τα οποία θα είχαν αναδείξει την ξεχωριστή γαστρονομική κληρονομιά του τόπου μας και των προϊόντων μας προσελκύοντας παράλληλα περισσότερους αλλά και «ποιοτικότερους» τουρίστες.

Ο συνδυασμός του πολιτισμού με τον τουρισμό είναι απαραίτητος για την  διαμόρφωση αυτής της, αναγκαίας πλέον, ιδιαίτερης ταυτότητας, γιατί έτσι θα δημιουργηθεί ένα ολιστικό τουριστικό προϊόν με ανθεκτικότητα και μεγάλη προστιθέμενη αξία, ικανό να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά δυναμικό και σύνθετο μοντέλο ανάπτυξης.

Οι Οικολόγοι ΠΡΑΣΙΝΟΙ πάντα θεωρούσαμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος, η βιώσιμη ανάπτυξη και ο πρωτογενής μας τομέας σε συνδυασμό με την ήπια τουριστική ανάπτυξη μπορούν να απογειώσουν την οικονομία της Ελλάδας.

Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά το προφανές – η εμπλοκή της ελληνικής οικονομίας στη διεθνή τουριστική αγορά αφορά τόσο υπηρεσίες όσο και προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών, και θα λειτουργήσει προς όφελος όλων των παραγωγικών τομέων της χώρας.

Μόνο με ένα τέτοιο οικονομικό μοντέλο τα πήλινα πόδια θα γίνουν ατσάλινα και σταθερά!

Προηγουμενο αρθρο

Εκατοντάδες πρόσφυγες κινδυνεύουν να βρεθούν στον δρόμο στη Λέσβο

Επομενο αρθρο

Δημήτρης Γέρος: “H τέχνη δεν οφείλει τίποτα σε κανέναν”!

Call Now Button