Παρέμβαση Δημάρχου Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχη Βέρρου στην παρουσίαση του Τοπικού Σχεδίου Ανάπτυξης

Με παρεμβάσεις που έθεσαν στο επίκεντρο τα μείζονα ζητήματα της Δυτικής Λέσβου, μίλησε ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Τοπικού Σχεδίου Ανάπτυξης από κυβερνητικό κλιμάκιο Υφυπουργών και Γενικών Γραμματέων, υπό τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάση Κοντογεώργη, που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη, στην αίθουσα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο Δήμαρχος, μιλώντας όχι ως Πρόεδρος της ΠΕΔ αλλά «ως Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου», επεσήμανε ότι, παρά τις διαβουλεύσεις και τις συναντήσεις, τα προβλήματα της περιοχής παραμένουν κρίσιμα και απαιτούν ουσιαστικές παρεμβάσεις.

«Το δημογραφικό και η διαχείριση των υδάτων τα δύο μεγάλα ζητήματα»

Ο κ. Βέρρος χαρακτήρισε το δημογραφικό και τη διαχείριση των υδάτων ως τα σοβαρότερα προβλήματα του Δήμου.

«Έχουμε έναν πληθυσμό που φθίνει, κι αν σε λίγα χρόνια μείνουμε οι μισοί, ό,τι κι αν κάνουμε δεν θα έχει κανένα νόημα. Είμαστε παραμεθόριοι και ειδική περίπτωση· δεν είναι το ίδιο να φθίνει η Φθιώτιδα με το να φθίνει η Λέσβος ή ο Έβρος», υπογράμμισε.

Για το θέμα του νερού, ο Δήμαρχος επισήμανε ότι υπάρχουν οικισμοί που το καλοκαίρι έμειναν χωρίς καθόλου νερό, τονίζοντας την ανάγκη να αποκτήσει ο Δήμος ουσιαστική αρμοδιότητα στη διαχείριση και όχι μόνο η ΔΕΥΑΛ:

«Έτσι όπως είναι τώρα η κατάσταση, δεχόμαστε τις διαμαρτυρίες των κατοίκων χωρίς να μπορούμε να παρέμβουμε. Κάτι πρέπει να αλλάξει στο νομοθετικό πλαίσιο».

Για τη Βρίσα, τον δρόμο Καλλονής–Σιγρίου και το λιμάνι Σιγρίου

Ο κ. Βέρρος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σεισμόπληκτη Βρίσα, ζητώντας να υπάρξει ουσιαστική επιτάχυνση των διαδικασιών αποκατάστασης του χωριού, που παραμένει ουσιαστικά «κλειστό» από το 2017.

Αναφέρθηκε επίσης στον δρόμο Καλλονής–Σιγρίου, ο οποίος, όπως είπε, «παραμένει κλειστός για πέντε βράχια που έπεσαν», εκφράζοντας την απορία και την αγανάκτησή του για την καθυστέρηση επαναλειτουργίας ενός έργου που εγκαινιάστηκε πριν δύο χρόνια.

Για το λιμάνι του Σιγρίου, ο Δήμαρχος δήλωσε ξεκάθαρα αντίθετος με τη δημιουργία μόνο γραμμής Ro-Ro, χωρίς επιβατική σύνδεση:

«Εμείς θέλουμε γραμμή επιβατική, όχι μόνο Ro-Ro. Αν δεν υπάρξει επιβατική γραμμή, η τοπική κοινωνία δεν θα το δεχθεί. Το Σίγρι είναι η δυτική πύλη του νησιού, η πιο κοντινή στην ηπειρωτική Ελλάδα – πρέπει να λειτουργήσει ως κανονικό λιμάνι».

Για το μεταναστευτικό και τα ανύπαρκτα αντισταθμιστικά

Τέλος, ο Δήμαρχος επανήλθε στο μεταναστευτικό, επισημαίνοντας ότι η Δυτική Λέσβος υπέστη τεράστια επιβάρυνση, ειδικά στις περιοχές της Συκαμνιάς, χωρίς να έχει λάβει τα αντίστοιχα αντισταθμιστικά οφέλη:

«Παρόλο που έχουν πέσει χρήματα στο νησί συνολικά, τα κονδύλια που έχουν φτάσει στον Δήμο Δυτικής Λέσβου δεν αποτελούν πραγματικό αντιστάθμισμα της επιβάρυνσης που δεχθήκαμε».

Κλείνοντας, ο Δήμαρχος τόνισε ότι ο Δήμος έχει καταθέσει «πολλές ώριμες μελέτες» και αναμένει χρηματοδότηση για αγροτικές οδοποιίες και υποδομές, ζητώντας πιο ορθολογική κατανομή πόρων και πραγματικά χρηματοδοτικά εργαλεία για τη Δυτική Λέσβο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΚΑΙΡΟΣ
Best Cleaning Service in Dubai