Καλύφθηκε η κενή θέση εκπαιδευτικού στο Δημοτικό Σχολείο Παπάδου

Συντάκτης: Μοιραστείτε το:

Ο επιμένων νικά!

«Ευελπιστούμε πως δε θα χρειαστεί να καταφύγουμε ξανά σε ακραίες λύσεις για να διεκδικήσουμε αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών μας, δεσμευόμαστε όμως πως θα το κάνουμε, όταν αυτά θίγονται κατάφωρα»

Ένα σημαντικό θέμα που είχε ανακύψει στο Δημοτικό Σχολείο Παπάδου της Γέρας και αφορούσε την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών της δευτέρας τάξης του σχολείου, έφτασε τελικά σε αίσιο τέλος αφού μετά από τις έντονες αντιδράσεις των γονιών και την αποχή των παιδιών τους για ενάμισι μήνα από τα σχολικά θρανία, καλύφθηκε επιτέλους η θέση του εκπαιδευτικού ώστε να δημιουργηθούν κατ’ απαίτηση των γονιών δυο τμήματα στη Β΄ τάξη και να επιστρέψουν τα παιδιά στα μαθήματά τους.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή κι ας ξεδιπλώσουμε τα γεγονότα σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας έδωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Παπάδου, κ. Ντίνος Γεώργιος, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του.

Το Δημοτικό Σχολείο Παπάδου είναι ένα οκταθέσιο σχολείο. Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς η Β΄ Δημοτικού λειτούργησε κανονικά χωρισμένη σε δυο τμήματα. Πολύ γρήγορα όμως η μια δασκάλα αποσπάστηκε και τα δυο τμήματα ενώθηκαν σε ένα. Το γεγονός αυτό δεν θα προκαλούσε καμία απολύτως αναστάτωση στους γονείς, αν τόσο οι συνθήκες όσο και ο αριθμός των παιδιών ήταν τέτοιος, ώστε να δικαιολογεί τη δημιουργία ενός μόνο τμήματος.

Απ’ ότι μας είπε όμως ο κ. Ντίνος τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά και ανέκυψαν πλήθος δυσλειτουργιών, αφού  μέσα στα 26 παιδιά της τάξης υπήρχαν  δύο  παιδιά με παράλληλη στήριξη,  ένα  παιδί που παρακολουθούσε τμήμα ένταξης και επτά  παιδιά Ρομά, που όλα έπρεπε να λειτουργήσουν μαζί. Από την άλλη, ο νόμος ορίζει ως ανώτατο όριο μαθητών μέσα σε ένα τμήμα τα 25 παιδιά και με την τροποποίηση που έγινε πέρυσι (στα πλαίσια των περικοπών) δίνει το δικαίωμα στην Περιφερειακή Διευθύντρια να κάνει χρήση του 10 %, επιπλέον των 25, για εξαιρετικές περιπτώσεις. Όπως μας είπε ο κ. Ντίνος, σαν σύλλογος γονέων δεν θα είχαν καμία αντίρρηση, όχι όμως με βάση τα οικονομικά αλλά με βάση τις πραγματικές ιδιαιτερότητες της τάξης, ξεκαθαρίζοντας  παράλληλα ότι για τα παιδιά Ρομά δεν τίθεται σε καμία περίπτωση θέμα ρατσισμού, αλλά αντίθετα ο ίδιος ο νόμος προβλέπει και δίνει δικαίωμα για τμήμα ένταξης σε παιδιά που χρήζουν εξατομικευμένων εκπαιδευτικών αναγκών.

Μετά την αποχώρηση της εκπαιδευτικού, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων επισκέφτηκε στις 15/9/2014 την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου κ. Α. Τσολερίδου προκειμένου να την ενημερώσει για το πρόβλημα και η πρώτη της απάντηση ήταν ότι υπήρχε έλλειψη προσωπικού και ότι με την πρώτη ευκαιρία θα έστελνε εκπαιδευτικό να αναπληρώσει τη θέση. Στο διάστημα που ακολούθησε έγιναν τοποθετήσεις σε διάφορα σχολεία αλλά στον Παπάδο δεν πήγε δασκάλα.

Έτσι στις 23/11/2014 μετά από συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων αποφασίστηκε να μην στείλουν οι γονείς τα παιδιά της Β΄ τάξης στο σχολείο, ζητώντας ταυτόχρονα να τους απαντήσει τόσο η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας όσο και η Περιφερειακή Διεύθυνση για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται ο νόμος. Αφού πέρασαν δυο εβδομάδες αποχής των παιδιών και δεν δόθηκε καμία απάντηση από τους αρμόδιους φορείς, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων βγήκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και ακολούθως και στην εκπομπή «10 με 12» του ΣΚΑΪ προβάλλοντας το πρόβλημά τους μήπως και εξευρεθεί λύση. Ούτε και τότε απάντησε κανείς και κατόπιν επισκέφτηκαν την Περιφερειακή Διευθύντρια κ. Μ. Παπαδανιήλ με τριμελή επιτροπή. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν και η κ. Τσολερίδου και ο κ. Τσάκαλος, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, αλλά και πάλι η απάντηση της κ. Παπαδανιήλ ήταν ότι δεν θα έστελνε άλλον εκπαιδευτικό στον Παπάδο. Έτσι για 4η εβδομάδα τα παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο και ο Σύλλογος συνεχίζοντας τις προσπάθειές του στέλνει έγγραφο στον Υπουργό Παιδείας, ο οποίος τους υποσχέθηκε ότι με τις νέες πιστώσεις θα στείλει τον πολυπόθητο δάσκαλο. Και πάλι δεν έγινε τίποτα, ενώ όταν ο κ. Ντίνος τους ενόχλησε ξανά δέχτηκε και απειλές για μηνύσεις από τον ιδιαίτερο του κ. Λοβέρδου, τον κ. Χριστάκη.

Έτσι αφού τα πράγματα ζόρισαν τόσο πολύ αποφάσισαν να κινηθούν νομικά αναθέτοντας την υπόθεση στον δικηγόρο κ. Δ. Χατζηγιάννη. Παράλληλα οι δάσκαλοι όλου του νησιού συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των γονιών του Παπάδου κάνοντας στις 8/12/2014 3ωρη στάση εργασίας. Εν τω μεταξύ τόσο ο Δήμαρχος Λέσβου κ. Γαληνός, όσο και οι τοπικοί βουλευτές κ. Ζερδελής και Βογιατζής μεσολάβησαν ζητώντας να λυθεί το θέμα, χωρίς πάλι να γίνει τίποτα.

Τέλος ο κ. Χατζηγιάννης ο οποίος είχε αναλάβει την υπόθεση, και πριν ακόμα ανακοινωθούν οι εκλογές, ήρθε με προσωπική του πρωτοβουλία σε επαφή με τον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης, κ. Χαράλαμπο Αθανασίου και του εξέθεσε το πρόβλημα. Έτσι μετά από τις πολύμηνες διαμαρτυρίες, την αποχή των μαθητών για ενάμισι μήνα, τις τόσες προσπάθειες και τελικά την παρεμβολή Αθανασίου, λύθηκε το αίτημα των γονιών του Παπάδου και στις 28/1/2015 τοποθετήθηκε επιτέλους εκπαιδευτικός στο Δημοτικό Σχολείο του χωριού.

Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Παπάδου, μεταξύ άλλων αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε, εκτός από τα αισθήματα δικαίωσης των αγώνων μας και ανακούφισης για την αίσια – τελικά –  έκβασή τους, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους στήριξαν την προσπάθειά μας: τους γονείς των μαθητών του σχολείου μας και άλλων σχολείων, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Σκοπέλου, Περάματος, Παλαιοκήπου και Κάτω Τρίτους, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και άλλων σχολείων, το  Σύλλογο Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου,  τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Κατσαβέλλη, το Δήμαρχο Λέσβου κ. Γαληνό,  τον κ. Ιωάννη Ζερδελή, βουλευτή του Ν. Λέσβου, τα Μέσα Ενημέρωσης (τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά, έντυπα και ηλεκτρονικά) που συνέβαλαν στην ανάδειξη του προβλήματος.

Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ οφείλουμε στον κ. Χαράλαμπο Αθανασίου, με τον οποίο μας έφερε σε επαφή ο νομικός εκπρόσωπος ομάδας γονέων κ. Δημοσθένης Χατζηγιάννης, για την επισταμένη ενασχόλησή του  από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε για το θέμα και μάλιστα πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, και την προσωπική του  καθοριστική μεσολάβηση για την επίλυση του προβλήματος.

Ευελπιστούμε πως δε θα χρειαστεί να καταφύγουμε ξανά σε ακραίες λύσεις για να διεκδικήσουμε αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών μας, δεσμευόμαστε όμως πως θα το κάνουμε, όταν αυτά θίγονται κατάφωρα».

 

 

Προηγουμενο αρθρο

“πέρα από τις κόκκινες γραμμές” Της Ελένης Γαληνού

Επομενο αρθρο

Ο Αριστοτέλης (με τις όρθες και τα δελφίνια) στην Πύρρα ΙΙΙ