Search

“Να αλλάξουμε τις εγωιστικές μας συνήθειες”-Συζήτηση για το παράνομο παρκάρισμα στη Μυτιλήνη

Τις ημέρες των εορτών, εκτός από το μπλε Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία Σαπφούς ένα άλλο αντικείμενο προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις στα social media. Ήταν ένα κόκκινο αυτοκίνητο σταθμευμένο πάνω, μέσα, όπως θέλετε πείτε το, στην πολύπαθη πλατεία λίγο πιο χαμηλά από το σημείο όπου στέκει το άγαλμα της λυρικής μας ποιήτριας. Η φωτογραφία ανέβηκε αρχικά στην ομάδα “Παρκάρω σαν ηλίθιος στη Μυτιλήνη” και έγινε viral καθώς το αμάξι έμεινε εκεί περίπου 4 ημέρες. Η ομάδα εκτός από φωτογραφίες πραγματικά εξωφρενικών σταθμεύσεων, κάνει και παρεμβάσεις-συζητήσεις με την Τροχαία ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.Τα συμπεράσματα  που προέκυψαν από την πρόσφατη  συζήτηση με τη διοικήτρια της Τροχαίας της αστυνομικής Διεύθυνσης Λέσβου, κατόπιν ερωτήματος της ομάδας «σχετικά με τις παράνομες σταθμεύσεις που παρατηρούνται καθημερινά στις οδούς Αρχιπελάγους και Βουτσινά καθώς και πάνω στην πλατεία Σαπφούς” ακολουθούν παρακάτω:

«Στη συζήτηση, επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά από τη διοικήτρια η υποστελέχωση της υπηρεσίας – συγκεκριμένα χρησιμοποίησε σαν παράδειγμα μία αναλογία 1 προς 20, με το 1 να είναι ο αριθμός των στελεχών αυτή τη στιγμή και 20 ο αριθμός που πραγματικά χρειάζεται η υπηρεσία. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τον υπερβολικά υψηλό αριθμό οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί – και ειδικότερα στην πόλη – και σε συνδυασμό με τους ανεπαρκείς πλέον χώρους στάθμευσης αλλά και τη νοοτροπία των οδηγών, αντιλαμβάνεται κανείς πως το θέμα του ελέγχου δεν είναι ούτε απλό ούτε εύκολο.

Παρόλα αυτά, υπογραμμίστηκε από την διοικήτρια, πως η υπηρεσία πραγματοποιεί τακτικούς ελέγχους σε νευραλγικά σημεία της πόλης, κόβει πρόστιμα όπου απαιτείται και ανταποκρίνεται όσο πιο σύντομα γίνεται στις κλήσεις που δέχεται από πολίτες. Τονίστηκε επίσης πως έχουν κατατεθεί γραπτώς στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και της περιφέρειας, προβλήματα και προτάσεις εκ μέρους της Τροχαίας, για διάφορα θέματα σχετικά με το κυκλοφοριακό εντός και εκτός πόλεως.

 

Στο θέμα της παράνομης στάθμευσης στο φανάρι του παλιού λιμεναρχείου και στην πλατεία Σαπφούς, ειπώθηκαν τα εξής:

Η τροχαία έχει γνώση του προβλήματος που δημιουργείται από τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα στο επίμαχο σημείο και μάλιστα έχει κόψει πολλές φορές πρόστιμο στα 2-3 οχήματα που κατ’ εξακολούθηση παρεμποδίζουν την κυκλοφορία εκεί. Έχουν γίνει επίσης συστάσεις και προτάσεις στους ιδιοκτήτες τους χωρίς φυσικά καμία ανταπόκριση ή ευαισθητοποίηση εκ μέρους τους.
2. Υπάρχει μία ανοχή στην παρουσία των δικύκλων επί της πλατείας, με το σκεπτικό πως αν ο όγκος αυτός μεταφερθεί στους δρόμους της πόλης, ενδεχομένως να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που προκαλεί η παρουσία τους εκεί. Ανεπαρκής θεωρούμε η δικαιολογία, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε και τις ανησυχίες της υπηρεσίας πίσω από αυτό το σκεπτικό.

 

Η τροχαία μετατοπίζει της ευθύνες για το συγκεκριμένο θέμα στις υπηρεσίες του δήμου, καθώς δεν έχει προβλεφθεί η λήψη των απαραίτητων εκείνων μέτρων που θα αντιστάθμιζαν το καθάρισμα της πλατείας από κάθε είδους τροχοφόρα. Τέτοια μέτρα θα μπορούσαν να ήταν για παράδειγμα, η κατάλληλη και ευδιάκριτη σήμανση (που διευκολύνει και το έργο της τροχαίας), παραπάνω θέσεις για δίκυκλα στην προκυμαία εις βάρος των θέσεων για αυτοκίνητα, αποτελεσματικότερη διαχείριση των χώρων στάθμευσης (πάρκινγκ επιβατικού και εμπορικού λιμένα, προκυμαία), δημιουργία νέων (για παράδειγμα απέναντι από το κάτω κάστρο) και αναβάθμιση των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών (κάτι για το οποίο θα επιδιώξουμε να ενημερωθούμε αναλυτικά από τους αρμόδιους σύντομα). Η ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου θα ήταν κάτι καλό επίσης όμως χωρίς υποδομές και χωρίς…οδηγική παιδεία, θα ήταν περισσότερο ρίσκο παρά λύση…

Ενώ το όργανο που παραδίδει μία κλήση, έχει την δυνατότητα – ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης φυσικά – να ζητήσει την παράδοσή των πινακίδων από τον ιδιοκτήτη τους εντός 5 ημερών, αυτό δεν γίνεται σχεδόν ποτέ. Για δαγκάνες ούτε λόγος – μιας και το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στην Ελλάδα, παρά μόνο σε Αθήνα ίσως – ενώ ο γερανός στον οποίο αναφέρονται πολλοί σε αναρτήσεις στην ομάδα, υπάρχει μεν, για υπηρεσιακούς μόνο λόγους δε…

Η γενικότερη εικόνα που αποκομίσαμε από τη συνάντηση, είναι μιας υπηρεσίας που προσπαθεί να ανταποκριθεί σε μία απαιτητική και άναρχη κυκλοφοριακά πόλη, όπως μπορεί, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν. Η συμβολή των απλών δημοτών στην προσπάθεια αυτή, είτε ενημερώνοντας είτε αλλάζοντας τις..εγωιστικές μας συνήθειες, είναι πολύ σημαντική.

Η ανάρτηση φωτογραφιών στην ομάδα, είναι ένας τρόπος ανάδειξης του θέματος, δεν είναι όμως η λύση. Αυτή, είναι πολύ πιο πολύπλοκη και απαιτεί τη συνεργασία, την αντίληψη και την ενεργοποίηση πολλών και διαφορετικών πλευρών, πρωτίστως όμως, εμάς των ίδιων».