Search

“Mementomori…aliter” Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι από το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης!

Από τη σελίδα «Οι μαθητές γράφουν» της Εφημερίδας Πολιτικά που επιμελείται ο Όμιλος Δημοσιογραφίας του Πρότυπου Λυκείου Μυτιλήνης. Ο Όμιλος συνεργάζεται με τον Όμιλο Φωτογραφίας του σχολείου με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Σεβαστή Τσάλτα, καθώς και με ομάδα
μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Μυτιλήνης που συντονίζει η φιλόλογος κ. Άννα
Ζουμπουλή.

Ι. Αναγνώστου, υπεύθυνος του
Ομίλου Δημοσιογραφίας του
Πρότυπου ΓΕΛ Μυτιλήνης

 

Γράφει η Μιχαέλλα Αναγνώστου

«Veniamus».Αυτή είναι η πρώτη φράση που θα αντικρίσει κανείς όταν πάρει στα χέρια του τον πρώτο φάκελο από το παιχνίδι μυστηρίου του Ομίλου Δημιουργικής γραφής του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης. Μια ομάδα μαθητών, (Αυγερινού Δήμητρα, Ζεστού Ελένη, Μάνος Μαλάνος Άρης, Σαραντινός Μιχάλης, Χριστοδούλου Χάρης και, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, Αναγνώστου Μιχαέλα) σε συνεργασία με την καθηγήτρια τους, κ. Βασιλεία Χατζηβασιλείου, πραγματοποίησαν αυτό το πρωτοποριακό και μοναδικό ταξίδι δημιουργίας. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν για τη δημιουργία του παιχνιδιού από το αστυνομικό μυθιστόρημα του Δώρου Αντωνιάδη «mementomori”, το οποίο διάβασαν στο πλαίσιο του Ομίλου την σχολική χρονιά 2022-2023.

Λίγα λόγια για την υπόθεση: Ένας πρώην μπασκετμπολίστας του Παναθηναϊκού, o Κωνσταντίνος Σέργος, έχει ραντεβού με τον γιο του Αλέξανδρο, που ποτέ δεν εμφανίζεται. Λίγο αργότερα λαμβάνει ένα email με μια κρεμάλα που αποτελείται από επτά γράμματα, ένα παιχνίδι που έπαιζε με τον γιο του όταν ήταν μικρός. Φοβούμενος ότι δεν πρόκειται για σύμπτωση, επικοινωνεί με το Τμήμα Ανθρωποκτονιών. Η υπόθεση του Μυθιστορήματος έχει ως πρωταγωνιστή τον αστυνομικό Πέτρο Ελευθεριάδη,ο οποίος βρήκε ετοιμοθάνατο τον αγνοούμενο Αλέξανδρο στο διαμέρισμά του. Ο Ελευθεριάδης καλείται να λύσει μια σειρά μαθηματικών γρίφων ώστε να εντοπίσει τον δράστη.

Το επιτραπέζιο παιχνίδι «Το “mementomori”…aliter” αποτελεί διασκευή του αστυνομικού μυθιστορήματος και, φυσικά, διαπνέεται από μυστήριο και αγωνία. Αποτελείται από επτά φακέλους, καθένας από τους οποίους περιέχει γρίφους, σχεδιαγράμματα, ηχητικά αρχεία (qr-code), στιγμιότυπα από κόμικς  και φωτογραφίες… όλα σχεδιασμένα από τα μέλη του Ομίλου!

Ως παίκτης – ατομικά ή ομαδικά -καλείσαι να λύσεις την υπόθεση, ενώ στο χέρι σου είναι αν θα επιζήσει, τελικά, ο Αλέξανδρος. Προσοχή ο χρόνος τρέχει, θα προλάβεις;  Για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού χρειάστηκαν δύο χρόνια συνεργατικής εργασίας. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η διαδικτυακή συνάντηση με τον συγγραφέα του βιβλίου, γεγονός το οποίο τα παιδιά περιμένουν με ανυπομονησία. Βεβαίως, θα του ζητήσουν να συναντηθούν διά ζώσης στη Μυτιλήνης και ελπίζουν να ανταποκριθεί θετικά.

«Ήταν μία πολύ χρονοβόρα αλλά και τρομερά διασκεδαστική διαδικασία. Δουλέψαμε αποτελεσματικά ως ομάδα και νιώθω πολύ περήφανος, για εμένα αλλά και τους συμμαθητές μου, που μπορέσαμε να το φέρουμε εις πέρας. Κάναμε όλοι εξαιρετική δουλειά και ανυπομονώ να δω τα αποτελέσματα τον κόπων μας» δηλώνει η Χ. Χριστοπούλου, μέλος του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής. Όλοι όμως όσοι συμμετείχαμε είμαστε ενθουσιασμένοι από το αποτέλεσμα. Ήταν ένα όμορφο ταξίδι.

 
 
 
 
Σχεδιασμός – Υλοποίηση παιχνιδιού:
Δήμητρα Αυγερινού, Ελένη Ζεστού, Άρης Μαλάνος, Μιχαήλ Σαραντινός, Εμμανουήλ Τζιτζιρέλλης, Μαρία – Χαρά Χριστοπούλου.
Σημαντική η συμβολή του νέου μέλους του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής Μιχαηλίας Αναγνώστου.
Υπεύθυνη Ομίλου Δημιουργικής Γραφής: Βασιλεία Χατζηβασιλείου (ΠΕ02)