«Στόχος μου είναι να προωθήσω την εξαγωγή προϊόντων απ’ τα νησιά μας»

Συντάκτης: Μοιραστείτε το:

Βαγγέλης Γιαρμαδούρος – Έπαρχος Λήμνου

Ο Βαγγέλης Γιαρμαδούρος είναι γνωστός για την ενασχόλησή του με την τοπική αυτοδιοίκηση. Παράλληλα όμως μ’ αυτήν την ενασχόληση είναι κι ένας πολύ επιτυχημένος και οξυδερκής επιχειρηματίας, αφού η επιχείρηση «Θέρμα Σπα» που έφτιαξε ο ίδιος στη Λήμνο έτυχε των καλύτερων κριτικών τόσο από την Ελλάδα όσο κι από το εξωτερικό. Όλα αυτά τα χρόνια έχει ασχοληθεί  ενεργά και με ιδιαίτερη σοβαρότητα με μεγάλα ζητήματα όπως το ακτοπλοϊκό θέμα της Λήμνου, τις ανεμογεννήτριες κ. α., ενώ δεν δίστασε να ανεξαρτητοποιηθεί κατά το παρελθόν από την παράταξη με την οποία συμμετείχε στην αυτοδιοίκηση, προκειμένου να περάσει τις θέσεις του προς όφελος του τόπου του. Σήμερα με αφορμή την επανεκλογή του ως Έπαρχος Λήμνου μιλά στην εφημερίδα ΠΟΛΙΤΙΚΑ για το νέο του πρόγραμμα και μας αναλύει τις απόψεις του για τα φλέγοντα ζητήματα του νησιού.

Κύριε Γιαρμαδούρε, είστε ένας άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία στον τομέα της αυτοδιοίκησης και είχατε διατελέσει Έπαρχος Λήμνου και στο παρελθόν. Πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα από τότε μέχρι σήμερα και πού εστιάζονται περισσότερο αυτές οι αλλαγές;

Β. Γ. Έχετε δίκιο, εμπειρία υπάρχει μιας και είμαι στον δεύτερο βαθμό της τοπικής αυτοδιοίκησης πολλά  χρόνια. Έχω υπάρξει εκλεγμένος νομαρχιακός σύμβουλος εκπροσωπώντας την Επαρχία τότε της Λήμνου με διορισμένο νομάρχη, ενώ όταν δημιουργήθηκε ο θεσμός του δευτέρου βαθμού της αυτοδιοίκησης εκλέχτηκα και πάλι σύμβουλος και Έπαρχος Λήμνου. Μετά τις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές βρίσκομαι ξανά στη θέση του Επάρχου της Λήμνου.

Είναι δε γεγονός πως έχω δει τον τρόπο διοίκησης να αλλάζει τρεις φορές μέχρι σήμερα καθώς επίσης και τον τρόπο που ασκήθηκε η διοίκηση στα νησιά μας κάθε φορά, από τους αιρετούς, όλα αυτά τα χρόνια. Έχουν επέλθει αλλαγές, αλλά θα έλεγα τις περισσότερες φορές εμείς είμαστε υπεύθυνοι για τον τρόπο που ο τόπος μας πάει μπροστά η πίσω. Οι αλλαγές έχουν να κάνουν στον τρόπο λήψης των αποφάσεων. Παλαιότερα γίνονταν ουσιαστικά με απόφαση του διορισμένου νομάρχη, ενώ τώρα μετά τον Καποδίστρια και τον Καλλικράτη γίνεται από συλλογικά όργανα. Αυτή είναι η ουσιαστική αλλαγή.

 

Η Λήμνος είναι ένα ακριτικό νησί και όπως όλα τα ακριτικά νησιά αντιμετωπίζει προφανώς κάποια ιδιαίτερα προβλήματα. Ποια είναι κατά την άποψή σας τα βασικότερα από αυτά και πώς επηρεάζουν την καθημερινότητα των κατοίκων;

Β. Γ. Για την Λήμνο οι βασικές υποδομές θα έλεγα ότι είναι κατά 80% υπάρχουσες και λυμένες, ωστόσο θα πρέπει αυτές να δέσουν με μικρά ακόμη έργα ώστε να καταστούν και πλήρως λειτουργικές για το σύνολο του νησιού.

Θεωρώ πως πρέπει να δοθεί βαρύτητα πλέον σε έργα που αφορούν την παραγωγή και διακίνηση προϊόντων στο νησί μας.

Οι συγκοινωνίες  είναι ένα πρόβλημα το οποίο έχει να κάνει με την καθημερινότητα και αφορούν τόσο ανθρώπους όσο και εμπορεύματα. Βέβαια, το κλείσιμο της Εφορίας στην Λήμνο,  καθώς και μια σειρά υπηρεσιών, που είτε έχουν κλείσει είτε έχουν μεταφερθεί αλλού, έχει ως αποτέλεσμα οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι κάτοικοι να είναι μεγάλες.

 

Ποια θέματα προτίθεστε να βάλετε σε πρώτη προτεραιότητα και με ποιους τρόπους θα τα υλοποιήσετε, δεδομένου ότι τα οικονομικά δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά και ο αυτοδιοικητικός μηχανισμός στενάζει κυριολεκτικά κάτω από τις μεγάλες πιέσεις που δέχεται;

Β. Γ. Η πορεία ενός τόπου πιστεύω ότι είναι μια συνεχής και συλλογική προσπάθεια. Η ύπαρξη μιας συλλογικής απόφασης είναι το καθοριστικό στοιχείο που θα μας δώσει τα κατάλληλα εφόδια ώστε να μπορέσουμε έχοντας την εικόνα αυτή να προχωρήσουμε.

Από την πλευρά μου έχω προτάσεις οι οποίες είναι ενταγμένες σε αυτήν την φιλοσοφία και ως τέτοιες θα ενσωματωθούν πιστεύω σε αυτό που περιέγραψα παραπάνω.

Ένα δείγμα αυτού του σκεπτικού που σας περιγράφω παραπάνω είναι τα φράγματα ή λιμνοδεξαμενές στο νησί μας, καθώς και συνδυαστικά αναδασμοί, που θα προωθούσαν αυτόν τον τομέα να γίνει περισσότερο παραγωγικός. Επίσης σημαντικό είναι να υπάρξει γραφείο πληροφόρησης των επαγγελματιών, αγροτών, κτηνοτρόφων και γενικά όλων των παραγωγικών τάξεων.

Σε ότι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της περιφέρειας είναι όντος μικρά, αλλά το θέμα είναι η αναζήτηση άλλων πόρων που σε αυτό πρέπει εμείς να δώσουμε την μέγιστη προσοχή ώστε να βρούμε τρόπους χρηματοδότησης των μελετών και στην συνέχεια των έργων που πρέπει να υπάρξουν.

 

Όλοι γνωρίζουμε ότι το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου είναι ένα μεγάλο αγκάθι για το νησί, το οποίο χρονίζει για πάρα πολλές δεκαετίες. Ποια είναι η προσωπική σας θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα και πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε;

Β. Γ. Το ακτοπλοϊκό είναι ζήτημα που όντος απασχολεί την Λήμνο και τον Αι Στράτη αρκετά χρόνια. Έχουμε δώσει πολλούς αγώνες για να υπάρξει πολλές φορές η στοιχειώδης συγκοινωνία, αλλά σε κάθε περίπτωση ακόμη και σήμερα δεν είμαι ικανοποιημένος με την υπάρχουσα κατάσταση. Αυτό αφορά και την αεροπορική σύνδεση η οποία είναι πανάκριβη. Θα έλεγα ότι εδώ πρέπει να υπάρχει η συνεχής επαγρύπνηση γιατί έχουν αλλάξει κάποια πράγματα κι έχουμε πολύ δρόμο ακόμη.

Ποιο θα λέγατε ότι είναι το προσωπικό σας στοίχημα για το νησί της Λήμνου από τη συγκεκριμένη θέση την οποία έχετε σήμερα;

Να υπάρχουν οι σωστές υπηρεσίες προς τους πολίτες των νησιών μας Λήμνο και Αι Στράτη από τις δομές της Περιφέρειας.

Στο ζήτημα των υποδομών να τελειώσουν οι μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη και να πραγματοποιηθεί η ένταξη τους στο νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα.

Τέλος θα ήθελα να κινήσω το ενδιαφέρον των συμπατριωτών μου για την παραγωγή και την εξαγωγή προϊόντων από τα νησιά μας.

 

Προηγουμενο αρθρο

Χριστουγεννιάτικο χρώμα στη Μυτιλήνη

Επομενο αρθρο

 Σίλια Αγγελοπούλου: Ενα κορίτσι της ΠΑΕ Καλλονή