Διαφήμιση vs Δυσφήμιση: Ώρα για Ειλικρινή Απολογισμό

Γράφει ο Χρήστος Χατζάκης, ιδιοκτήτης της Ζυθοποιίας Sigri Brewery  στο Σίγρι

Βρισκόμαστε στο τέλος Ιουνίου και είναι πλέον κατάλληλη στιγμή για έναν πρώτο απολογισμό της φετινής τουριστικής σεζόν. Από την πλευρά μας, στη Ζυθοποιία Σιγρίου, σχεδόν καθημερινά δεχόμαστε επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Τους ξεναγούμε, τους μιλάμε για τις μπίρες μας, αλλά οι συζητήσεις μας επεκτείνονται και πέρα από αυτές – στο νησί, στο φαγητό, στις εμπειρίες τους.

Και είναι ενθαρρυντικό να ακούμε τόσα καλά λόγια. Ο κόσμος αγαπά τη Λέσβο, λατρεύει το τοπίο, τους ανθρώπους, το φαγητό – και θεωρεί ότι οι τιμές μας είναι λογικές, ειδικά σε σύγκριση με άλλους τουριστικούς προορισμούς όπου, όπως μας λένε, οι τιμές είναι διπλάσιες ή και τριπλάσιες.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους επαγγελματίες του νησιού λοιπόν, που παρά τις δυσκολίες δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Και ένα ακόμη μεγαλύτερο μπράβο στους επαγγελματίες του Σιγρίου, που είναι η βάση μας και βλέπουμε από κοντά την καθημερινή τους προσπάθεια.

Όμως – όπως λέει και ο τίτλος – δεν υπάρχει μόνο διαφήμιση, υπάρχει και η δυσφήμιση. Και αυτή δεν προέρχεται από τους επαγγελματίες, αλλά από ανεπαρκείς υποδομές και ευθύνες που δεν αναλαμβάνονται.

Τι ακούμε από τους επισκέπτες μας;

  • Ρεύμα: Επισκέπτης μάς περιέγραψε την ταλαιπωρία που υπέστη όταν το ATM του «έφαγε» την κάρτα εν μέσω διακοπής. Οι περισσότεροι δεν φέρουν μετρητά – η τεχνολογία τους έχει συνηθίσει σε ηλεκτρονικές πληρωμές. Όταν δεν υπάρχει ρεύμα, η εξυπηρέτηση σταματά. Και το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο όταν έχουν λίγες μέρες στο νησί και κάθε ώρα μετράει.
  • Νερό: Παράπονα για χαμηλή πίεση ή καθόλου νερό. Δύο διαφορετικές παρέες παρατήρησαν νερό να τρέχει στη θάλασσα και αναρωτήθηκαν γιατί συμβαίνει αυτό σε ένα νησί που δηλώνει πρόβλημα υδροδότησης.
  • Καθαριότητα: Οι τουρίστες ενθουσιάζονται με τα χωριά μας και την αυθεντικότητα των ανθρώπων, αλλά σοκάρονται από τα σκουπίδια στους δρόμους και το γεγονός ότι παραλίες παραμένουν απροετοίμαστες σχεδόν στα τέλη Ιουνίου.
  • Υγεία & υποδομές: Υπήρξαν αναφορές από άτομα με αναπνευστικά προβλήματα για έλλειψη κλιματισμού σε καταλύματα. Δεν είναι όλα ευθύνη του ιδιοκτήτη, πολλές φορές οι υποδομές δεν το επιτρέπουν.

Άρα τι κάνουμε;

Αν θέλουμε να κάνουμε σοβαρό απολογισμό στο τέλος της σεζόν, θα πρέπει να μιλήσουμε ειλικρινά και με καθαρό βλέμμα. Δεν είναι δουλειά των επαγγελματιών του τουρισμού να λύνουν τα προβλήματα του ρεύματος, του νερού ή της καθαριότητας. Αυτά είναι βασικά αγαθά και αρμοδιότητα εκείνων που έχουν την ευθύνη: των φορέων, των υπηρεσιών, των αιρετών που διαχειρίζονται το δημόσιο χρήμα.

Όταν οι επισκέπτες φεύγουν ευχαριστημένοι, ο τόπος διαφημίζεται. Όταν ταλαιπωρούνται, φεύγουν με αρνητική εντύπωση – κι αυτό δεν είναι ευθύνη των επαγγελματιών.

Το μόνο που έχουμε είναι ο ένας τον άλλον. Όλοι μαζί, μπορούμε να φτιάξουμε έναν καλύτερο τόπο. Όμως, η ευθύνη πρέπει να αποδίδεται εκεί που ανήκει. Ούτε να κατηγορούμε άδικα, ούτε να σιωπούμε για να “μην κακοκαρδίσουμε”.

Και κάτι τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό: να πληρώνουμε στην ώρα τους τους λογαριασμούς – ρεύματος, νερού, τελών κ.λπ. – γιατί εμείς τουλάχιστον φερόμαστε σαν νοικοκυραίοι. Και απαιτούμε τον ίδιο επαγγελματισμό και από όσους διαχειρίζονται το δημόσιο.

Χρήστος Χατζάκης
Ιδιοκτήτης Ζυθοποιίας Σιγρίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΚΑΙΡΟΣ