Ο κρατικός μηχανισμός ανεβάζει στροφές ενόψει της Black Friday, με τη ΔΙΜΕΑ να πραγματοποιεί εκτεταμένους ελέγχους στην αγορά για τυχόν παρατυπίες στις προσφορές.
Με οδηγίες του γενικού γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, το σύνολο του προσωπικού της υπηρεσίας έχει ενημερωθεί και κινητοποιηθεί.
Οι έλεγχοι δεν θα περιοριστούν στην ημέρα της κορύφωσης των εκπτώσεων, αλλά θα επεκταθούν σε όλη την εβδομάδα, ξεκινώντας από τη Δευτέρα, ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η προστασία των καταναλωτών.
Στο στάδιο αυτό, η ΔΙΜΕΑ επικεντρώνεται στον έλεγχο των διαφημιστικών μηνυμάτων των επιχειρήσεων, εξετάζοντας προσεκτικά πώς παρουσιάζονται οι προσφορές.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η εικόνα φαίνεται πιο καθαρή σε σχέση με πέρυσι, καθώς δεν εμφανίζονται πλέον ακραία ποσοστά εκπτώσεων όπως «-70%» ή «-80%», που συχνά προκαλούσαν σύγχυση.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις προτιμούν πλέον πιο γενικούς όρους, όπως «σούπερ εκπτώσεις» ή συναφή μηνύματα, με εξαίρεση λίγες μεμονωμένες περιπτώσεις που αποκλίνουν από αυτή τη γραμμή.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους που πλησίαζαν τα 2,5 εκατ. ευρώ. Και τα πρόστιμα καταβλήθηκαν εξ ολοκλήρου, τονίζουν με νόημα οι ίδιες πηγές.
Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά που η Black Friday πραγματοποιείται στο πλαίσιο του κώδικα δεοντολογίας των προσφορών και τα περσινά πρόστιμα έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο για να συμμορφωθούν, τουλάχιστον, διαφημιστικά οι εμπορικές επιχειρήσεις.
Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η ΔΙΜΕΑ έχει «χαλαρώσει» τα αντανακλαστικά της.
Αντιθέτως όλη την επόμενη εβδομάδα θα είναι έξω στην αγορά και θα επιβεβαιώνει αν πράγματι η «διαφημιστική συμμόρφωση» είναι και εμπορική!







