Search

Αλέξανδρος Σπάθης: “Για μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ Δήμου και δημοτών”

Κάναμε τον Αλέξανδρο Σπάθη  4 απλές ερωτήσεις για τις εκλογές, το πρόγραμμα της παράταξης Μπροστά  και για την επιλογή του να κατέβει με τον Παναγιώτη Χριστόφα

 

1. Γιατί με τον κ. Χριστόφα;

Είμαι από τους πολίτες που ψηφίζω κατά συνείδηση και κατά περίπτωση, σύμφωνα με τους ηθικούς κανόνες και τις αξίες που έχω διαμορφώσει από την οικογένειά μου, την εκπαίδευση και τις μέχρι τώρα εμπειρίες μου και εκ των πραγμάτων, αρκετές φορές με τη λογική της λιγότερο οδυνηρής λύσης. Τον Δεκέμβριο του ‘22, παίρνοντας την απόφαση να βγω από την ασφαλή ζώνη του ψηφοφόρου, επικοινώνησα με μέλη της ομάδας του Παναγιώτη Χριστόφα με τα οποία είχα συνεργαστεί επιτυχημένα στο παρελθόν, προκειμένου να γνωρίσω τον άνθρωπο πίσω από τον υποψήφιο. Είδα ένα άτομο λογικό, υπομονετικό, με οργανωτική σκέψη και χωρίς πολιτική αλαζονεία και για πρώτη φορά σκέφτηκα ότι αυτή δεν είναι η λιγότερο οδυνηρή, αλλά η καλύτερη λύση για τον Δήμο.

 

2. Τί αλλαγές πρέπει να δούμε στην τοπική αυτοδιοίκηση;

 

Το σημαντικότερο είναι να δημιουργηθεί επιτέλους μία σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ Δήμου και δημοτών, καθώς αυτοί οι δύο είναι συνοδοιπόροι στο ίδιο ταξίδι. Ο Δήμος οφείλει να διευκολύνει όλες τις εκφάνσεις της ζωής των δημοτών, από τις γενικότερες ανάγκες της καθημερινότητάς τους μέχρι τις ειδικότερες ανάγκες τους για έκφραση και δημιουργικότητα. Από την άλλη, οι δημότες οφείλουν να αξιολογούν τα έργα του Δήμου, αλλά παράλληλα να συνδράμουν μέσω της συμμετοχής τους σε πρωτοβουλίες που τους αφορούν και να φροντίζουν ό,τι δημιουργείται για αυτούς.

Δεν έθεσα ποτέ τον εαυτό μου τυφλά στην υπηρεσία ενός κόμματος, δεν απέκτησα ή απέρριψα ποτέ καμία κομματική ταυτότητα αλλά θέτω τις γνώσεις μου, την εμπειρία μου και τις ικανότητες μου στην υπηρεσία των πολιτών μέσα από τον συνδυασμό ΜΠΡΟΣΤΑ με επικεφαλής τον Παναγιώτη Χριστόφα

 

3. Τί προτείνετε;

Στο πρόγραμμά μας υπάρχουν 6 άξονες με προτάσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν κατόπιν συναντήσεων και διαβούλευσης με φορείς και πολίτες. Θα σταθώ ωστόσο στον τομέα του πολιτισμού στον οποίο έχω εμπειρία και θα τολμήσω να πω ότι η τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη. Είμαστε τυχεροί γιατί στη Λέσβο υπάρχει πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα, κρυμμένο πολλές φορές, το οποίο αποτελεί τη βάση για σύγχρονη δημιουργία. Νομίζω ότι χρειαζόμαστε σωστό σχεδιασμό δράσεων, οι οποίες θα συνδέουν τα ιδιαίτερα πολιτιστικά στοιχεία κάθε χωριού με την πόλη, αλλά και συνέργειες με τον άλλο δήμο του νησιού, ούτως ώστε να επιτύχουμε μια δυναμική πολιτιστική δραστηριότητα, καθόλη τη διάρκεια του έτους, εντός αλλά και εκτός του νησιού. Το στοίχημα εδώ είναι να περάσουμε από μια απλή χρηματοδότηση εκδηλώσεων, στην χάραξη μιας συνεκτικής πολιτικής στον τομέα του πολιτισμού συνδράμοντας επί της ουσίας στο έργο των πολιτιστικών φορέων, συλλόγων, σωματείων, ομάδων αλλά και μεμονομένων καλλιτεχνών (μέσω π.χ. συνεργασιών, επιμορφώσεων, υλικοτεχνικής στήριξης κ.α.), ώστε ο κάθε δημότης να έχει την ευκαιρία να απολαμβάνει υψηλής ποιότητας πολιτιστικά προϊόντα.

 

4. Ποιές είναι οι θέσεις σας;

Χρειαζόμαστε διαφάνεια στις διαδικασίες του Δήμου και ως διαφάνεια δεν μπορεί να οριστεί μόνο η τυπική κοινοποίηση αποφάσεων, αλλά η τακτική ενημέρωση του δημότη σε σχέση με την πορεία των μεγάλων και μικρών έργων, δράσεων, αλλά και των αιτημάτων που έχει καταθέσει. Η πληροφορική έχει λύσει αυτά τα θέματα σε άλλες περιπτώσεις, είναι καιρός πλέον να την αξιοποιήσουμε και στον Δήμο.

Πιστεύω ότι όλες οι δράσεις πρέπει να εξυπηρετούν τον δημότη. Ό,τι σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρέπει να γίνεται με βάση τις ανάγκες του, τις άμεσες και μελλοντικές, συνεπώς χρειάζεται τακτική και άμεση επαφή και συνεργασία μέσω των τοπικών συμβουλίων, προκειμένου να τίθενται οι σωστές προτεραιότητες και στόχοι.

Σύντομο βιογραφικό 

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Ηλιούπολη. Ξεκίνησε από παιδί κλασσική κιθάρα στο ωδείο ενώ η εφηβεία έφερε τα ηλεκτρικά όργανα. Τελικά σπούδασε ηχοληψία κινηματογράφου, δουλεύοντας παράλληλα στο ραδιόφωνο και αρθρογραφώντας σε μουσικά περιοδικά της Αθήνας σε θέματα μουσικής τεχνολογίας, οργάνων και εξοπλισμού.

Λόγω καλής σχέσης με την πληροφορική, ξεκίνησε την δεκαετία του ‘90 να δουλεύει σε εταιρείες που ανέπτυσσαν τις πρώτες εφαρμογές multimedia για την παραγωγή και επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού με θέματα τον πολιτισμό και την εκπαίδευση. Σταδιακά πέρασε στην τηλεόραση, στο μοντάζ διαφημιστικών, κινηματογραφικών ταινιών και ντοκιμαντέρ με σχετικές βραβεύσεις.

Το 2002 αναζητώντας καλύτερες συνθήκες ζωής από την Αθήνα, κατέθεσε αίτηση και εκλέχτηκε ως Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ) στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Μυτιλήνη και από τότε έχει την τεχνική διεύθυνση του ερευνητικού εργαστηρίου Εικόνας, Ήχου και Πολιτιστικής Αναπαράστασης με συνεργασίες όπως με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, την Περιφέρεια Β. Αιγαίου, τους Δήμους Μυτιλήνης και Χίου, την Εφορία Αρχαιοτήτων Λέσβου, το Μουσείο Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη Τεριάντ για την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών πολιτισμού αλλά και ντοκιμαντέρ με θεματολογία την ιστορία και παράδοση του Βορείου Αιγαίου. Διδάσκει μοντάζ εικόνας και ήχου σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, ενώ υποστηρίζει συμβουλευτικά το σύνολο των μονάδων του Πανεπιστημίου σε θέματα οπτικοακουστικής τεχνολογίας. Έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό χρηματοδοτούμενων έργων του Πανεπιστημίου, από το αρχικό στάδιο της προετοιμασίας και υποβολής προτάσεων, την παρακολούθησή τους σε επίπεδο φυσικού αντικειμένου και οικονομοτεχνικών διαδικασιών, μέχρι την ολοκλήρωση και την οριστική παραλαβή τους.

Διαμένει μόνιμα στον Αφάλωνα Μυτιλήνης με την οικογένειά του. Έχει συνεργαστεί με πλήθος μουσικών συγκροτημάτων και πολιτιστικών συλλόγων τόσο στην πόλη της Μυτιλήνης όσο και στην ευρύτερη περιοχή. Απετέλεσε από τα ιδρυτικά μέλη του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ AegenDocs και υποστήριξε ενεργά τον θεσμό αυτόν τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του, ενώ συμμετείχε στην παραγωγή μουσικών φεστιβάλ και πολιτιστικών εκδηλώσεω