Search

“Ναβουχοδονόσορ”: Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση του ΠΙΟΠ εμπνευσμένη από “Το Νούμερο 31328” του Ηλία Βενέζη.

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία έζησαν μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κεραμειών και Αγίας Παρασκευής την Τετάρτη στον πανέμορφο χώρο του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου. Η δράση που διοργάνωσε το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και εντάσσεται στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης «1922» ήταν εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Ηλία Βενέζη «Το Νούμερο 31328», στο οποίο αποτυπώνεται η εμπειρία του συγγραφέα στα τάγματα εργασίας, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Ο Ηλίας Βενέζης ξεκινάει το 1922 ένα μεγάλο ταξίδι στα βάθη της Τουρκίας, ένα ταξίδι επιβίωσης. Στο ταξίδι αυτό ξετυλίγεται μια συγκινητική ιστορία αγάπης με ένα αδέσποτο σκυλί, τον Ναβουχοδονόσορα, το οποίο περιμάζεψε όσο ήταν αιχμάλωτος και κατάφερε και μετέφερε στη Λέσβο.

Με αφορμή αυτήν την ιστορία και με ένα έξυπνο και ευρηματικό τρόπο η αρχαιολόγος Ειρήνη Πυρπάσου ξετυλίγει το κουβάρι της ιστορία της ζωής του Ηλία Βενέζη το 1922 καταφέρνοντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών. Με φόντο την έκθεση «1922», που παρουσιάζεται στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης για τη Μικρασιατική Καταστροφή, οι μικροί μαθητές ακολουθώντας… τον Ναβουχοδονόσορα ήρθαν σε επαφή με το βαθύτατα ανθρώπινο αυτό έργο που παρακολουθεί την πορεία των κυνηγημένων Ελλήνων στα βάθη της Μικράς Ασίας.

Τα παιδιά και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να δουν και την έκθεση η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδος (Ο.Π.Σ.Ε.) και διατρέχει τη Μικρασιατική Εκστρατεία και την Καταστροφή, τον ξεριζωμό, την επανεκκίνηση στην Ελλάδα, την ενσωμάτωση των προσφύγων και τη διατήρηση της μνήμης, αλλά και τη σημαντική προσφορά των Μικρασιατών προσφύγων στο νησί της Λέσβου.

Στο δεύτερο μέρος της δράσης τα παιδιά ζωγράφισαν τον Ναβουχοδονόσορα όπως τον φαντάστηκαν μέσα από τις αφηγήσεις του Ηλία Βενέζη που διαβάστηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία μιας πολύ μικρής “έκθεσης” με τις δημιουργίες των παιδιών στον προαύλιο χώρο του Μουσείου όπου τα παιδια κατάφεραν να δουν συγκεντρωμένα τα έργα τους!