Search

Στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών που διαμαρτύρονται για τη συρρίκνωση των ΕΛΤΑ

 
 
Δεν έχουν περάσει δυο μήνες από τότε που η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δια των Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης πανηγύριζαν, με κοινό Δελτίο Τύπου, για τον μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων. αναφέρει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Ν. Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Μπουρνούς.
Στις 30 Νοεμβρίου 2020, λοιπόν, μας ενημέρωναν για το σχέδιο που υπάρχει να εκσυγχρονιστούν οι υπηρεσίες των ΕΛ.ΤΑ, να βελτιωθεί η αποδοτικότητα τους και να ενδυναμωθεί ο κοινωνικός τους ρόλος. Έκαναν λόγο, μάλιστα, ότι το σχέδιο αυτό θα επέφερε το μέγιστο δυνατό όφελος στους πολίτες και τις επιχειρήσεις ενώ είχαν προαναγγείλει και Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της εταιρείας «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.» ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, με την συμμετοχή της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).
Δυο μήνες μετά, το περίφημο σχέδιο επιφυλάσσει για τον κόσμο της Λέσβου κλείσιμο υποκαταστημάτων του νησιού (π.χ. στην Πέτρα), απολύσεις προσωπικού ή εξαναγκασμό σε «εθελουσία» έξοδο, δραματική υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιπρόσθετη ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των ήδη δοκιμαζόμενων, από τις αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης Μητσοτάκη, Λέσβιων πολιτών. Πώς, αλήθεια, θα επιβιώσουν τα ΕΛΤΑ Μυτιλήνης, όταν προβλέπονται διανομές κάθε τρεις μέρες (!) και μόνο τρεις (!) αστικοί ταχυδρόμοι για ολόκληρη την πόλη; Στεκόμαστε στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών του νησιού, στηρίζουμε τη δίκαιη διαμαρτυρία τους και καλούμε την κυβέρνηση και την κεντρική διοίκηση των ΕΛΤΑ να σταματήσει την περαιτέρω καταστροφή της Λέσβου και των ανθρώπων της και να ακυρώσει το καταστροφικό σχέδιο για τη δραματική συρρίκνωση και απαξίωση αυτής της νευραλγικής επιχείρησης.

Στα γραφεία των ΕΛΤΑ σε Πέτρα και Αγία Παρασκευή Μυτιλήνης βρέθηκε και η βουλευτής του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα όπου συνομίλησε με τους εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα της εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για την προωθούμενη κατάργηση των δύο υποκαταστημάτων από τα ΕΛΤΑ και την εξυπηρέτηση των κατοίκων από τα αντίστοιχα γραφεία του Μολύβου και της Καλλονής ενώ τόνισαν τη δυσκολία που θα αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι των χωριών, όταν θα πρέπει να φεύγουν από το χωριό τους για να στείλουν ή να παραλάβουν ένα δέμα, να πληρώσουν λογαριασμούς και πολλές άλλες υπηρεσίες που προσφέρουν τα τοπικά αυτά γραφεία στους κατοίκους όχι μόνο των χωριών αυτών αλλά και των κοντινών τους.

Από την πλευρά της η Μ. Κομνηνάκα υπογράμμισε πως αυτό δε θα πρέπει να το αποδεχτούν οι τοπικές κοινωνίες αφού τα ΕΛΤΑ προσφέρουν κοινωνική υπηρεσία και σαν τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από το κράτος και όχι σαν επιχείρηση που στόχο έχει το κέρδος. Επεσήμανε ότι είναι υποχρέωση του κράτους να προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες σε όλους τους κατοίκους ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές έστω και σε ένα κάτοικο.

Τόνισε παράλληλα ότι με αυτόν τον τρόπο υλοποιείται ο σχεδιασμός για μείωση του προσωπικού των ΕΛΤΑ είτε με απολύσεις είτε με την κάλυψη της «εθελουσίας» και την αντικατάσταση τους από συμβασιούχους, με πολύ χαμηλότερους μισθούς και δικαιώματα που βρίσκονται σε μόνιμη ομηρία και ανασφάλεια ενώ ανοίγει ακόμα το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση μιας ακόμα σημαντικής υπηρεσίας.

Ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος και ο Αντιδήμαρχος Πέτρας Κώστας Πάππος από την πρώτη στιγμή που πληροφορήθηκαν τη διαφαινόμενη εξέλιξη, ήρθαν σε επαφή με τους επαγγελματίες και τους προέδρους των τοπικών συμβουλίων της Δ.Ε. της Πέτρας και προχώρησαν σε παρέμβαση από την περασμένη Δευτέρα με επιστολή του στην Κεντρική Διοίκηση των ΕΛΤΑ. Ενώ την περασμένη Πέμπτη, ο Αντιδήμαρχος Πέτρας πραγματοποίησε σε συνεργασία με τους επαγγελματίες συνάντηση παρουσία όλων των τοπικών φορέων, προκειμένου να οργανωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η αντίδραση απέναντι στο κλείσιμο των γραφείων της Πέτρας που θα μειώσει και τις εργασιακές θέσεις.

Στην επιχειρηματολογία του υπέρ της διατήρησης του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στην Πέτρα, ο γεωγραφικός Αντιδήμαρχος τονίζει πως η Δημοτική Ενότητα Πέτρας έχει περίπου 4.000 μόνιμους κατοίκους και πέντε χωριά και εξυπηρετείται μέσω του υποκαταστήματος εδώ και δεκαετίες τόσο στην αποστολή και στη λήψη αλληλογραφίας όσο στη διεκπεραίωση πάσης φύσης οικονομικών συναλλαγών.

«Η παραμονή του υποκαταστήματος στην Πέτρα κρίνεται απαραίτητη καθώς έτσι διασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση, ειδικά για πολίτες που δεν έχουν δυνατότητα μετακίνησης» –σημειώνεται μεταξύ άλλων στην επιστολή προς τα Κεντρικά των ΕΛΤΑ. «Διότι η δημόσια συγκοινωνία Πέτρας και άλλων χωριών με τη Μήθυμνα δεν καλύπτει τέτοιες ανάγκες ενώ αντίθετα η παραμονή του Ταχυδρομείου στην Πέτρα συνεπάγεται πρόσβαση από τους κατοίκους όλων των πέριξ οικισμών. Συμπληρωματικά, σας γνωρίζουμε ότι το εν λόγω υποκατάστημα της Πέτρας εξυπηρετεί την Πέτρα, τον Σκουτάρο, τη Λαφιώνα, την Στύψη και το Υψηλομέτωπο που είναι χωριά της περιοχής μας και οι κάτοικων οποίων ουδέποτε θα μετέβαιναν στο υποκατάστημα ΕΛΤΑ Μήθυμνας, λόγω ανάποδης κυκλοφοριακής προσβασιμότητας και σύνδεσης το οποίο και απέχει 6 χλμ. από την Πέτρα, 14 χλμ. από τον ΣΚουτάρο, 15 χλμ. από τη Στύψη, 17 χλμ. από το Υψηλομέτωπο και 10 χλμ. από τη Λαφιώνα. Αντίθετα θα κατέληγαν στην κωμόπολη της Καλλονής. Συνεπώς μόνο συρρίκνωση της υπηρεσίας θα πετύχετε.

[…]. Με βάση τα ανωτέρω παρακαλούμε θερμά να επανεξετάσετε την απόφαση μετακίνησης του Ταχυδρομείου της Πέτρας. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε κλείσιμο άλλων γραφείων της περιοχής, ούτε και την μείωση των εργασιακών θέσεων. Ιδιαίτερα σε μία περιοχή, η οποία είναι παραμεθόριος, απομακρυσμένη και δυσπρόσιτη όπως αναφέρουν άλλες ανταγωνιστικές εταιρίες ταχυμεταφορών προς εσάς και έχει μόνο ανοδική πορεία όλα αυτά τα χρόνια όλα αυτά τα; Χρόνια. Κάτι το οποίο τεχνοοικονομικά δε νομίζουμε ότι το έχετε λάβει υπόψη».