Search

Πότε θα λειτουργήσει το Ειδικό Γυμνάσιο στο χώρο που του αρμόζει;

 

Εν αναμονή της μεταστέγασης του, σε κτήριο της σχολής του ΟΑΕΔ στην Παναγιούδα που παραχωρήθηκε γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό, βρίσκεται το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο- Λύκειο Λέσβου, ΕΝΕΕΓΥΛ, με γονείς και διδάσκοντες να ελπίζουν πως αυτό θα γίνει σε σύντομο χρόνο.

Το ΕΝΕΕΓΥΛ, που αποτελεί καινοτομικό σχολείο, βασισμένο σε προδιαγραφές και πρότυπα διδασκαλίας που εξελίσσουν τις ικανότητες των παιδιών που φοιτούν σε αυτό, ξεκίνησε να λειτουργεί το προηγούμενο σχολικό έτος στη Μυτιλήνη, αντί της Καλλονής που αρχικά είχε προγραμματιστεί η λειτουργία του.

Καθώς ο αρχικός χώρος που παραχωρήθηκε καταλήφθηκε από το Γυμνάσιο Καλλονής και από συλλόγους της περιοχής, οι 20 περίπου μαθητές ξεκίνησαν τα μαθήματα τους στεγαζόμενοι από πέρυσι σε περιορισμένους χώρους δίπλα στο 5ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, στην Ακαδημία, δεδομένου πως στην πλειοψηφία τους οι μαθητές προέρχονταν από τη Μυτιλήνη και αυτό εξυπηρετούσε περισσότερο.

Φυσικά αυτό έγινε προσωρινά, έκτοτε έγιναν σημαντικές κινήσεις και πάρθηκαν αρκετές πρωτοβουλίες ώστε να βρεθεί κατάλληλη λύση για το στεγαστικό πρόβλημα του σχολείου που μέχρι και τις αρχές της σχολικής χρονιάς που διανύουμε, εκκρεμούσε.

Ερωτηθείς ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου Μιχάλης Καπιωτάς, για το τι μέλλει γενέσθαι , είπε στα «Π» ότι η στέγαση ενός τέτοιου σχολείου προϋποθέτει την ύπαρξη κατάλληλα διαμορφωμένων χώρων, ενώ από πλευράς του Υπουργείου έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις για το σκοπό αυτό.

Μάλιστα, όπως σημείωσε, «όταν υποβάλαμε πρόταση στο υπουργείο Παιδείας για τη δημιουργία Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου στη Λέσβο, είχαμε ως επιχείρημα το διαθέσιμο χώρο στην Καλλονή. Στη συνέχεια όταν αναφέραμε το πρόβλημα που προέκυψε, δεν έδειξε κανείς ιδιαίτερη μέριμνα, παρά μόνο σε ό,τι αφορά στην παραχώρηση τριών μικρών χώρων, που δεν είναι άλλοι από αυτούς στους οποίους στεγάσαμε τελικά τη δομή.

Σε ό,τι αφορά τώρα στο νέο κτίριο που προέκυψε αργότερα, έχουμε κινήσει όλες τις διαδικασίες για να γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες και αυτό να καταστεί τελικά λειτουργικό για να προσφέρει στους μαθητές τα εφόδια για τα οποία προορίζεται. Ευελπιστώ ότι σύντομα η μεταστέγαση του θα είναι πια εφικτή, μετά τις παρεμβάσεις που θα γίνουν».

Σχολείο πρότυπο στη σύγχρονη ειδική εκπαιδευτική διαδικασία

Είναι αλήθεια πως ένα τέτοιο σχολείο είναι πολλά υποσχόμενο και ανοίγει νέους εκπαιδευτικούς ορίζοντες σε αυτά τα παιδιά, που έχουν τις δυνατότητες να προχωρήσουν την εκπαίδευση τους, αλλά με άλλους ρυθμούς από το κανονικό σχολείο.

Και καθώς η Λέσβος μέχρι και πέρυσι δε διέθετε ειδικό επαγγελματικό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πέραν των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης ΕΕΕΕΚ, που το πτυχίο του είναι ισότιμο με το απολυτήριο του γυμνασίου, μια τέτοια εκπαιδευτική δομή έρχεται να συμπληρώσει ένα μεγάλο κενό στην ειδική εκπαίδευση, αποτελώντας το εφαλτήριο για κάποια παιδιά που μπορούν, αν έχουν την κατάλληλή υποστήριξη, να συνεχίσουν τη φοίτησή τους και να «ανοίξουν» τα φτερά τους παραπέρα, σε νέους εκπαιδευτικούς ορίζοντες.

Εξάλλου, η δομή αυτή αποτελούσε πάγιο αίτημα των γονέων των παιδιών αυτών, που έδωσαν πραγματική μάχη και σε αντίξοες συνθήκες, για να καταφέρουν τελικά με την υποστήριξη και των τοπικών φορέων, να λειτουργήσει και στη Λέσβο ένα τέτοιο σχολείο με υψηλά στάνταρντ.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Διευθυντής του σχολείου Παναγιώτης Τσουκαρέλλης : «Οι απόφοιτοι του Ειδικού Γυμνασίου θα λαμβάνουν απολυτήριο ισότιμο του Γυμνασίου και όσοι συνεχίζουν και αποφοιτούν από το Λύκειο, το απολυτήριο και το πτυχίο τους θα είναι ισοδύναμο των ΕΠΑΛ.

Στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια εγγράφονται, κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ, μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι επωφελούνται από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα της συγκεκριμένης δομής και μέσα από την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εκπαίδευση, μπορούν να οδηγηθούν σε μεταλυκειακές δομές εκπαίδευσης και σε ανεξάρτητη ή εποπτευόμενη εργασία, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για το μέλλον των παιδιών αυτών.

Νομίζω ότι αφού καταφέραμε να έχουμε αυτό το σχολείο στη Λέσβο, μια σημαντική δομή που τη διεκδικούν πολλές άλλες περιοχές στη χώρα και είναι ευτύχημα που τα παιδιά μας τυγχάνουν αυτών των εκπαιδευτικών ευκαιριών, το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βρούμε ένα κτίριο που να μπορέσει ν΄αναπτυχθεί σωστά η εκπαιδευτική διαδικασία, τα παιδιά να λάβουν όσο περισσότερα εφόδια γίνεται και να στηριχθούν όπως δικαιωματικά τους αξίζει».

«Πιέζουν» γονείς και εκπαιδευτικοί

Το τελευταίο διάστημα οι γονείς των παιδιών με επιτροπές που έχουν συστήσει, έχουν επισκεφτεί το Δήμο Μυτιλήνης και τους αρμόδιους αντιδημάρχους, ζητώντας να επισπευτούν οι εργασίες αποκατάστασης των χώρων του ισογείου που παραχώρησε ο ΟΑΕΔ στην Παναγιούδα, ώστε να μπορέσουν επιτέλους τα παιδιά να κάνουν κανονικά τα μαθήματά τους και να μη δυσλειτουργεί το σχολείο, όπως συμβαίνει τώρα λόγω των περιορισμένων χώρων που καταλαμβάνει.

Μάλιστα, όπως είπε γονέας μαθητή στην εφημερίδα μας, «καθώς τα τμήματα είναι για ευνόητους λόγους ολιγομελή, τα παιδιά χρειάζεται να έχουν μια σταθερότητα και μια ρουτίνα κατά τις ώρες των μαθημάτων τους.

Επιπλέον, το ατομικό μάθημα πρέπει να γίνεται μεμονωμένα για το κάθε παιδί στο χώρο του και όχι στους χώρους που τυγχάνει κάθε φορά να είναι διαθέσιμοι και δεν πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές γι’ αυτό, με αποτέλεσμα η διαδικασία που μαθήματος να είναι

λίγο ως πολύ δυσχερής και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς, εφόσον απουσιάζει επί του παρόντος η σταθερότητα, που γι ‘αυτά τα παιδιά είναι απαραίτητη».

Τι λέει ο Δήμος

Το ισόγειο κτίριο που παραχωρήθηκε περί τα τέλη Σεπτέμβρη στην Παναγιούδα είναι έχει μια μικρή κουζίνα, ένα χώρο για να κάθονται τα παιδιά και αποτελεί ανεξάρτητο χώρο από το υπόλοιπο συγκρότημα.

Με συντονισμένες ενέργειες των εμπλεκόμενων φορέων, Υπουργείο Εργασίας, ΟΑΕΔ και Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συν την …πολιτική παρέμβαση όπου χρειάστηκε, όλες οι πλευρές κατέληξαν τελικά σε συμφωνία ώστε ο χώρος να παραχωρηθεί με «βούλα και σφραγίδα» στο ΕΝΕΕΓΥΛ Λέσβου και να στεγαστεί το σχολείο σε κτίριο που να αρμόζει.

Παρά το γεγονός όμως ότι οι μεγάλοι «σκόπελοι» ξεπεράστηκαν, οι εργασίες αποκατάστασης και προσαρμογής των χώρων ώστε αυτοί να καταστούν λειτουργικοί για τις ανάγκες του σχολείου δεν έχουν ως φαίνεται ακόμη ξεκινήσει.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, γονείς και εκπαιδευτικοί εκφράζουν την ελπίδα ότι δεν θα καθυστερήσουν σημαντικά, ώστε απρόσκοπτα το επόμενο διάστημα οι μαθητές να μετακομίσουν πια στο νέο τους σχολείο. Εξάλλου, σύμφωνα και με την ενημέρωση που έχουμε, οι εργασίες εστιάζονται κυρίως σε αποκατάσταση των χώρων, με τροποποιήσεις στις ηλεκτρικές και υδραυλικές εγκαταστάσεις, βαψίματα και επιδιορθώσεις όπου απαιτούνται , καθώς επίσης και τη δημιουργία μιας περίφραξης στον αύλειο χώρο, ώστε αυτός να οριοθετηθεί.

Καθώς βρισκόμαστε στα μέσα Νοέμβρη, οι γονείς εξέφρασαν και σε πρόσφατη συνάντηση τους με τους αρμόδιους του Δήμου Μυτιλήνης την ευχή, να μην υπάρξουν νέες δυσκολίες που θα κάνουν τη μεταστέγαση να …σκοντάψει , μα ούτε και να τραβήξουν σε μάκρος οι εργασίες, από τη στιγμή που το θέμα φαίνεται ότι είναι καθαρά τεχνικό και μπαίνουμε πια στο χειμώνα.

Πάντως, σε επικοινωνία που είχαν τα «Π» τόσο με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Παναγιώτη Κατσαβέλλη όσο και με τον αντιδήμαρχο Έργων Στρατή Τζιμή, οι δυο τους διαβεβαίωσαν για τη βούληση της δημοτικής αρχής, ώστε το κτίριο να παραδοθεί σύντομα στο σχολείο και οι μαθητές να μεταστεγαστούν το συντομότερο δυνατό.

Μάλιστα τόσο ο κ. Τζιμής, ο οποίος δήλωσε πως θα δείξει και τώρα την ίδια ακριβώς μέριμνα που έδειξε και τα προηγούμενα χρόνια για τα εκπαιδευτικά ζητήματα, από τις διάφορες θέσεις που κατείχε, όσο και ο κ. Κατσαβέλλης ο οποίος διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε θέματα σχολείων, λόγω της θητείας του στις σχολικές επιτροπές, θα προχωρήσουν τις διαδικασίες με τέτοιους ρυθμούς, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα στο κτίριο όσο πιο σύντομα γίνεται.

Ας το ελπίσουμε και αναμένουμε τα αποτελέσματα των ενεργειών τους