Search

Πώς να Πετάξετε στα Σκουπίδια ένα Μουσικό Σχολείο, Αλλά Φοβάστε να Ρωτήσετε

 

 

Στις 13 Αυγούστου 2021, εν μέσω θέρους και καλοκαιρινής ραστώνης, ο Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης (ΜΣΜ) δέχθηκε εντολή από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου να διευκολύνει τον συντονισμό της μεταστέγασης του ΜΣΜ σε τμήμα των εγκαταστάσεων του ΟΑΕΔ, η οποία ορίστηκε να ξεκινήσει στις 17-8-2021.

Η απόφαση αυτής της μεταστέγασης δεν αποτέλεσε «κεραυνό εν αιθρία» αλλά αποτελεί προϊόν μιας προσεκτικά μεθοδευμένης διαδικασίας, η οποία ξεκίνησε πριν από τουλάχιστον τρία χρόνια και υποστηρίχθηκε από τους αρμόδιους τοπικούς φορείς κόντρα σε όλες τις ενστάσεις για την δυνατότητα αλλά και τη σκοπιμότητα υλοποίησης της. Σε αντίθεση λοιπόν με τις ενστάσεις τις Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, του Συνηγόρου του Πολίτη και της σχολικής κοινότητας του ΜΣΜ, οι οποίες τεκμηριώθηκαν και συνοδεύτηκαν από πλήθος εγγράφων προς όλες τις αρμόδιες αρχές αλλά και σε κάθε λογική αντιμετώπιση ενός, ομολογουμένως σύνθετου, ζητήματος, με απόφαση του ο Δήμος Μυτιλήνης αποφάσισε πως ένα εμφανώς ακατάλληλο κτίριο για τις ανάγκες ενός Μουσικού Σχολείου αποτελεί τον ιδανικό χώρο για την «προσωρινή;» φιλοξενία του.

Στις 17 Αυγούστου, λοιπόν, ξεκινά η μεταστέγαση του ΜΣΜ εν μέσω πρακτικών και ουσιαστικών προβλημάτων.

Τα Πρακτικά Προβλήματα

Στις 16-8-2021 οι εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ όπου θα μεταφερθεί το ΜΣΜ, παραμένουν εργοτάξιο καθώς οι κτηριακές εγκαταστάσεις είναι γεμάτες μπάζα και βαριά αντικείμενα από τους προηγούμενους ενοίκους ενώ δεν έχει γίνει καμία διαδικασία για το στήσιμο της υλικοτεχνικής υποδομής που προβλέπεται για τα εργαστήρια πληροφορικής και φυσικών επιστημών (καλωδιώσεις, υδραυλικές εγκαταστάσεις κτλ). Πώς θα ξεκινήσει η μεταστέγαση όταν ο χώρος δεν είναι καν έτοιμος;

Δεδομένου του μικρού εμβαδού του προσφερόμενου χώρου, οι εγκαταστάσεις δεν επαρκούν για να φιλοξενήσουν, ούτε τους μαθητές, αλλά ούτε και τον μουσικό εξοπλισμό, ο οποίος, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ογκώδη αντικείμενα όπως 26 πιάνα, κονσόλες κτλ. Ιδιαίτερα μάλιστα με την κατάσταση που βρίσκεται ο χώρος αυτή τη στιγμή, οποιαδήποτε προσπάθεια προγραμματισμού τοποθέτησης μεγάλων και βαρέων αντικειμένων είναι, αντικειμενικά, αδύνατη.

Η μεταφορά του μουσικού εξοπλισμού είναι μια σύνθετη διαδικασία τόσο λόγω της ευαισθησίας του υλικού όσο και της υψηλής χρηματικής του αξίας. Πρόκειται για ευαίσθητα και ακριβά αντικείμενα για τα οποία απαιτείται καλά οργανωμένος σχεδιασμός μεταφοράς. Έχει μεριμνήσει κανείς για όλα αυτά; Πού θα τοποθετηθεί και θα φυλαχθεί ο μουσικός εξοπλισμός του σχολείου; Ανάμεσα στα μπάζα; Στου χώρους που δεν επαρκούν; Και ποιος θα είναι υπεύθυνος για τυχόν ζημιές που θα προκύψουν κατά τη μεταφορά; Σε όλα τα παραπάνω, η σχολική κοινότητα, μία μέρα πριν από την έναρξη της διαδικασίας μεταστέγασης, δεν έχει λάβει καμία απάντηση.

 

Τα Σοβαρά Προβλήματα

Σε όλο το προηγούμενο διάστημα, η σχολική κοινότητα έχει εκφράσει τις ενστάσεις της για την καταλληλότητα και κυρίως, για την ασφάλεια του κτηρίου. Παρόλα αυτά, η επιτροπή καταλληλότητας που ορίστηκε, αποφάσισε πως το κτήριο είναι ασφαλές και κατάλληλο. Αγνοώντας:

  • Το κτηριολογικό πρόγραμμα που προβλέπεται για τα μουσικά σχολεία.
  • Τους εξόφθαλμα μικρούς και επικίνδυνους κεντρικούς διάδρομους του κτηρίου (1,60 πλάτος στο ισόγειο και 1,80 στον πρώτο όροφο).
  • Το μικρό εμβαδό των αιθουσών.
  • Την απουσία επαρκών χώρων διδασκαλίας
  • Μια σειρά από διατάξεις που προβλέπονται σχετικά με τη λειτουργία σχολικών κτηρίων και μουσικών σχολείων.

Για την τεκμηρίωση όλων των παραπάνω, αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στο οπτικοακουστικό υλικό που επισυνάπτουμε.

Παρόλα αυτά, το Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης στις 17-8-2021 μετακομίζει ή μάλλον. . . εκτοπίζεται! Έρμαιο μιας νομικίστικης γραφειοκρατίας, που θολώνει το νομικό πλαίσιο και ανακατεύει τους ρόλους και τις ευθύνες έτσι ώστε κανείς να μην είναι υπεύθυνος και αρμόδιος για τίποτα.  Όχι για να μεταστεγαστεί σε καλύτερες εγκαταστάσεις. Ούτε για να αναπτύξει τον αδιαμφισβήτητο και σημαντικό πολιτισμικό του ρόλο. Μετακομίζει για να εξυπηρετήσει τις μικροπολιτικές σκοπιμότητες των τοπικών αρχών. Για να τιμωρήσει την σχολική κοινότητα που αντιστάθηκε στον παραλογισμό. Γιατί απλώς έτσι βόλευε κάποιους.

Ελπίζουμε πως, έστω και την τελευταία στιγμή, θα επικρατήσουν οι νόμοι, το δίκαιο και η λογική.

Εμείς θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε!