Search

Οι νέες ρυθμίσεις για το Ψηφιακό Ωράριο και την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

 

Το σύνθετο – τεχνολογικό και επιστημονικό – έργο της προετοιμασίας και υποστήριξης των επιχειρήσεων όλης της χώρας για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας και το Ψηφιακό Ωράριο έχει προκαλέσει “πονοκέφαλο” στο σύνολο των επιχειρήσεων και περνά σε μεγάλο βαθμό μέσα από την ενημέρωση των λογιστηρίων των μεγάλων εταιριών και των ιδιωτών λογιστών/φοροτεχνικών, οι οποίοι θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος εφαρμογής του νέου πλαισίου.

Εδώ και αρκετές εβδομάδες, ειδικές ενημερωτικές Ημερίδες διοργανώνονται σε ολόκληρη την επικράτεια από συλλογικούς φορείς και εταιρίες, τις οποίες παρακολουθούν εκατοντάδες άτομα.

« Οι νέες ρυθμίσεις για το Ψηφιακό Ωράριο και την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας»,

με εισηγητή τον κ. Πέτρο Γ. Ραπανάκη, Οικονομολόγο, Σύμβουλο επιχειρήσεων σε θέματα εργατικής νομοθεσίας και ανθρώπινου δυναμικού και Συγγραφέα.

Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν:

Στη Λήμνο την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 18:00, στο Κινηματοθέατρο «Μαρούλα» (Γαροφαλλίδη 20-22)

Στη Λέσβο την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 18:00, στην αίθουσα «Ιωάννης Παυλακέλλης» του Επιμελητηρίου Λέσβου (Π. Κουντουριώτη 71, 1ος όροφος).

Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων θα αναλυθούν θέματα όπως:

  • Ψηφιακό ωράριο και ψηφιακή κάρτα εργασίας σε συνδυασμό με τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας
  • Ευθύνη ενεργοποίησης λειτουργίας της Ψηφιακής κάρτας εργασίας
  • Παραβάσεις και Κυρώσεις
  • Ένταξη στη ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας
  • Πλαίσιο υπαγωγής των επιχειρήσεων στον Μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας (Β’ Φάση)
  • Αλλαγές στην Εργασιακή Νομοθεσία κ.α.

Σκοπός των σεμιναρίων είναι η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των Επιχειρηματιών, Ελ. Επαγγελματιών, Λογιστών, κ.α.

1. Ψηφιακό ωράριο: Η καταγραφή του ωραρίου θα γίνεται σε πλήρως ψηφιακή μορφή και αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων κάτι που υποχρεώνει τον λογιστή σε εκ του μηδενός διαμόρφωση του ψηφιακού ωραρίου.

2. Ψηφιακή Κάρτα: Κάθε είσοδος και έξοδος του εργαζόμενου από την εργασία θα καταγράφεται με ψηφιακό τρόπο ενώ θα υπάρχει άμεση σύνδεση, έλεγχος και κριτήρια διασταύρωσης δηλωθέντων με πραγματοποιηθείσες ώρες εργασίας. Κάθε είδους απόκλιση (μικρή η μεγάλη) από το δηλωθέν ωράριο θα πρέπει να ελέγχεται και να τεκμηριώνεται.

3. Άδειες – απουσίες: Ο εργοδότης θα υποχρεούται σε ακριβή καταγραφή κάθε είδους άδειας – ασθένειας – απουσίας η οποία θα πρέπει να υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον λογιστή εντός του 1ου 10ημέρου του επόμενου μήνα.

4. Υπερεργασία – Υπερωρία: Η υπερεργασία και η υπερωρία θα καταγράφονται βάσει “χτυπημάτων” ενώ η μη ύπαρξη χτυπήματος κατά τον έλεγχο θα επιφέρει κυρώσεις.

5. Υπολογισμός Μισθοδοσίας: O υπολογισμός μισθοδοσίας θα πρέπει να συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα σημάνσεων/χτυπημάτων κάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τον χρόνο ελέγχου των δεδομένων.

Ο κ. Πρασσάς δήλωσε: “Λόγω της μεγάλης αύξησης στον όγκο εργασίας των λογιστικών γραφείων τα τελευταία χρόνια, ένεκα των συνεχών αλλαγών στη νομοθεσία από το ψηφιακό μετασχηματισμό της εργατικής και φορολογικής διοίκησης, είναι λογικό επιχειρήσεις και λογιστές να δείχνουν προτίμηση σε καινοτόμες “έξυπνες” λύσεις που με ταχύτητα και ασφάλεια να διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του νέου πλαισίου για το Ψηφιακό Ωράριο και τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Σε αυτή την κατεύθυνση, η κορυφαία λύση για τη Ψηφιακή Κάρτα στην ελληνική αγορά είναι το Epsilon Smart Ergani, του Ομίλου Epsilon Net που συνδέει online εργαζόμενο, εργοδότη και λογιστή και διακρίνεται από τα εξής χαρακτηριστικά: Αυτόματη υποβολή ωραρίου από τον εργοδότη, διασφάλιση ορθών χτυπημάτων κάρτας από εργαζόμενους, Online ενημέρωση λογιστή για υποβολή ψηφιακών ωραρίων, πρόσβαση μέσα από laptop, tablet, smartphone από παντού. Η επιστημονική ομάδα του Ομίλου θα δίνει συνεχή υποστήριξη σε επιχειρήσεις και λογιστικά γραφεία σε όλες τις φάσεις εφαρμογής του νέου πλαισίου”