Search

Η “απελευθέρωση” που σκοτώνει – Το διαχρονικό έγκλημα της ιδιωτικοποίησης των τρένων.

Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα…» κατήγγειλε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών στην ΕΡΤ μετά το τραγιτραγικο δυστύχημα στα Τέμπη.(  Από τον Ημεροδρομο)

Είπε κι άλλα… όπως: «Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τραίνα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε

 

Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει. «Δηλαδή στην Αθήνα λέει «θα πάτε μέχρι το Μενίδι. Στο Μενίδι θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα». Αυτό γίνεται περίπου σε 15 σημεία στη διαδρομή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, τηλεδιοιήκησης, φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα»,

Η καταγγελία είναι πολύ σοβαρή όταν η χώρα ζει μια ανείπωτη τραγωδία με την πολύνεκρη σύγκρουση δυο τρένων που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή στα Τέμπη. Και μπορεί αυτή τη στιγμή τον πρώτο λόγο να έχουν ο θρήνος για τους νεκρούς και η αγωνία για τους εγκλωβισμένους, αλλά η πραγματική δικαίωση είναι και θα είναι η αναζήτηση των ευθυνών.

Δεν είναι  η πρώτη φορά που οι εργαζόμενοι προειδοποιουν.

“Οσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό”, έγραψε στις 7 Φεβρουαρίου 2023… μέχρι που σήμερα μετράμε δεκάδες νεκρούς.

  • Στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Γιατί; Επειδή διαφωνούσε με τις ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ και κατήγγειλε  καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.
  • Το είπε μέχρι και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οπως είπε, για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά! Γι’ αυτό και η συντήρηση – πρόσθεσε – δεν είναι προληπτική αλλά «διορθωτική», με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών.

Οι ευθύνες είναι πρώτα και κύρια πολιτικές… Και αφορούν όλους εκείνους που παρέδωσαν τον εθνικό σιδηρόδρομος στα επιχειρηματικά συμφέροντα υλοποιώντας τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις έτσι όπως τις συντόνισε και σχεδίασε η ΕΕ.