Search

Δανάη Παπαματθαίου–Μάτσκε: Κορυφαίες παρουσίες στο Φεστιβάλ του Μολύβου

 

Με ένα εντυπωσιακό βιογραφικό αλλά και με μια ζωή «ποτισμένη» με  ποιοτική μουσική η βιολονίστρια  Δανάη Παπαματθαίου Μάσκε  ανήκει  ίσως στο πιο δραστήριο και πολλά υποσχόμενο  μουσικό δυναμικό τόσο της χώρας όσο και της Ευρώπης. Με πολλές διακρίσεις, υποτροφίες, συμμετοχές σε διεθνείς διαγωνισμούς  η Δανάη δείχνει να έχει βρει το δρόμο της από πολύ μικρή. Σε ηλικία μόλις 11 χρόνων κάνει το ντεμπούτο της  σε Μουσικά Φεστιβάλ στην Ελλάδα και αμέσως μετά ακολουθούν ρεσιτάλ σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες  με ενθουσιώδη σχόλια του Τύπου. Μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε Γερμανία,  Ελλάδα, Ιταλία, Ελβετία, Αυστρία, Σλοβενία, Κίνα και Κύπρο και έχει συμπράξει με πολυάριθμες Συμφωνικές Ορχήστρες. Η παρουσία της στο Φεστιβάλ Μολύβου το φετινό καλοκαίρι αποδεικνύει ότι το μεγάλο στοίχημα του επιχειρηματία  Δημήτρη Τρύφων και των αδελφών Ντέρκεν  έχει σχεδιαστεί για να πάει καλά και βέβαια με τέτοιες παρουσίες μόνο καλά θα μπορούσε να πάει…

 

“Ανυπομονώ να συμπράξω με τόσους εξαίρετους μουσικούς σε έναν χώρο «μαγικό», όπως ο Μόλυβος και σε ένα νησί τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς όπως η Λέσβος!”

 

 Πως η μουσική γίνεται τρόπος έκφρασης και εν τέλει τρόπος ζωής; Αυτό είχε να κάνει με την καθοδήγηση των δικών σου ή ήταν κάτι έμφυτο που προωθήθηκε στοχευμένα;

Δ.Π: Μάλλον έμφυτο θα το έλεγα, που όμως αναπτύχθηκε και καθοδηγήθηκε σαφώς στοχευμένα μέσα από ένα μουσικό περιβάλλον. Η καθημερινότητα, όποια και αν είναι αυτή, καθορίζει και διαμορφώνει τον τρόπο ζωής μας. Όταν η μουσική καταλαμβάνει το μεγαλύτερο χρονικά κομμάτι της καθημερινότητας, φυσικό είναι να γίνεται τρόπος έκφρασης καταστάσεων και συναισθημάτων.

Γιατί η επιλογή σου ήταν το βιολί; 

Δ.Π: Είναι κάτι αδιευκρίνιστο και σήμερα ακόμα για μένα. Γεγονός αποτελεί πάντως, πως ο ήχος του βιολιού «σφράγισε» την προτίμησή μου στο όργανο αυτό από την ηλικία των δύο ετών, όταν πρωτoάκουσα το βιολί σε πρόβα του πιανίστα πατέρα μου με βιολονίστα συνάδελφό του. Από τότε ο ήχος αυτός με ακολουθεί…

Σήμερα έχεις πάρει την ευθύνη της μουσικής σου στα χέρια σου. Με δυο cd έχεις μπει ενεργά στο επιχειρηματικό κομμάτι της επιλογής σου; Αυτό είναι κάτι που φέρνει εξέλιξη στο πως βλέπεις εσύ τη μουσική;

Δ.Π: Δεν μπορώ να πω, ότι η έκδοση δύο cd είναι επιχειρηματική πράξη. Ειδικά στον πολύ περιορισμένο αγοραστικά χώρο της κλασικής μουσικής και ακόμα ειδικότερα στην σημερινή οικονομικοκοινωνική κατάσταση της χώρας μας. Μάλλον αποτύπωση σημαντικών ερμηνευτικών στιγμών ενός καλλιτέχνη θα το έλεγα… Επίσης ένας σημαντικός τρόπος προβολής της δουλειάς μου. Το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει την σχέση μου με την μουσική.  Κάτι τέτοιο θα γινόταν μόνο αν η παραγωγή cd ήταν μαζική και άλλαζε τα δεδομένα της ζωής μου. Αυτό δεν αφορά (καλώς ή κακώς) την Τέχνη που εγώ υπηρετώ..

Έχεις σκεφτεί να συνδυάσεις  την κλασική οπτική του βιολιού με ήχους πιο σύγχρονους;

Δ.Π: Αν το σύγχρονο είναι μέσα στα πλαίσια των αισθητικών μου πεποιθήσεων και προτιμήσεων δεν το έχω μόνο σκεφθεί, αλλά και το έχω πραγματοποιήσει, ερμηνεύοντας σύγχρονες συνθετικές δημιουργίες όπως π.χ. το έργο του Δημήτρη Τερζάκη «Λόγια στον άνεμο» που ο συνθέτης το αφιέρωσε σε μένα.

Είσαι ένα ανερχόμενο αστέρι. Πως φαντάζεσαι το μέλλον; Είναι κάτι που προγραμματίζεις άμεσα;

Δ.Π: Θα ήθελα να ονειρευτώ πολλά… θα ήθελα να πραγματοποιήσω ακόμα περισσότερα… Η εξέλιξη στο παγκόσμιο κοινωνικό «γίγνεσθαι» θα δείξει πόσα από τα όνειρα θα λάβουν «σάρκα και οστά»! Η φετινή χρονιά είναι σημαντική για μένα. Σηματοδοτεί το τέλος των μακρόχρονων σπουδών μου και αυτό που προγραμματίζω άμεσα είναι η εξασφάλιση της επιβίωσης μου μέσα από μια θέση εργασίας. Παράλληλα είναι προγραμματισμένες εμφανίσεις μου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σαν σημαντικότερες αναφέρω την σύμπραξή μου μέσα στο 2016 με την Κ.Ο.Α. και με την Κ.Ο.Θ. το 2017. Επίσης προγραμματίζω την έκδοση με ξένη δισκογραφική εταιρεία ενός cd  με έργα ελλήνων συνθετών της διασποράς. Κάτι που αποτελεί μέρος της διδακτορικής μου έρευνας αλλά και με ενδιαφέρει προσωπικά.

Γιατί στο Φεστιβάλ του Μολύβου;

Δ.Π: Το Φεστιβάλ Μολύβου είναι μια «όαση» στο έρημο και άνυδρο πολιτιστικό τοπίο της χώρας. Είναι μεγάλη μου χαρά να συμβάλω με τις καλλιτεχνικές μου δυνάμεις στο εξαιρετικό πολιτιστικό εγχείρημα του κ. Δημήτρη Τρύφων και των αγαπητών μου συναδέλφων και φίλων Δανάης και Κυβέλης Ντέρκεν. Ανυπομονώ να συμπράξω με τόσους εξαίρετους μουσικούς σε έναν χώρο «μαγικό», όπως ο Μόλυβος και σε ένα νησί τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς όπως η Λέσβος!

 

Το βιογραφικό της Δανάης

concerts_megaro_1112

Σε ηλικία 11 χρονών κάνει το ντεμπούτο της σε Μουσικά Φεστιβάλ στην Ελλάδα και αμέσως μετά ακολουθούν ρεσιτάλ σε πόλεις της Γερμανίας με ενθουσιώδη σχόλια του Τύπου.

Ως σολίστ αλλά και ως μέλος σχήματος μουσικής δωματίου έχει παίξει στα πλαίσια Διεθνών Μουσικών Φεστιβάλ και σε σημαντικά μουσικά κέντρα, όπως στο Γκεβαντχάους της Λειψίας, στο Εθνικό Κέντρο Παραστατικών Τεχνών του Πεκίνου, στο Διεθνές Φεστιβάλ Μέντελσον του Αμβούργου κ.α.

Πολυάριθμα είναι τα βραβεία και οι διακρίσεις, που έχουν απονεμηθεί στην νέα βιολονίστα σε διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς βιολιού. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα πρώτα βραβεία στους διαγωνισμούς βιολιού «Andrea Postacchini» (Ιταλία), «Jugend musiziert» (Γερμανία), «Henri Marteau» (Γερμανία) και «Έρση Σαράτση» (Ελλάδα).

Για την ιδιαίτερη αφιέρωση στην μελέτη της σύγχρονης μουσικής έχει τιμηθεί το 2010 με το ειδικό βραβείο ερμηνείας σύγχρονου έργου στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού «Szymon Goldberg Award».

Γεννημένη στην Αθήνα το 1988 παίρνει τα πρώτα μαθήματα βιολιού στην γενέτειρά της. Σε ηλικία 13 ετών εισάγεται, ως μαθήτρια με εξαιρετικό ταλέντο, στο Ειδικό Μουσικό Γυμνάσιο Belvedere – Βαϊμάρη/Γερμανία, στην τάξη του καθηγητή Jost Witter. Ακολουθούν σπουδές με τον καθηγητή Igor Ozim στο Πανεπιστήμιο Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ/Αυστρία, όπου το 2011 λαμβάνει τον τίτλο «Bachelor of Arts» και το 2013 τον τίτλο «Master of Arts» με άριστα και διάκριση.

Σήμερα η Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε παρακολουθεί το σολιστικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Konzertexamen» στην τάξη της καθηγήτριας Tanja Becker-Bender στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου Αμβούργου/Γερμανία, ως υπότροφος του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης».

Στην δισκογραφία κυκλοφορεί το 2012 από την εταιρεία IRIDA Classical το πρώτο της CD «Violin Recital» και ακολουθεί το 2014 η κυκλοφορία του δεύτερου CD με σονάτες για βιολί και πιάνο των Beethoven, Debussy και Ravel.

Το 2014 λαμβάνει τιμητική υποτροφία από το Κοινωφελές Ίδρυμα «Hermann und Milena Ebel Stiftung» για τις καλλιτεχνικές της επιδόσεις και επιλέγεται κατόπιν ακρόασης, ως προωθούμενη καλλιτέχνης από το Διεθνές Ίδρυμα «Yehundi Menuhin Live Music Now».