Search

Αυστραλή designer κάνει viral το παλιό σπίτι ενός παπά στη Λέσβο!

Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Η ντιζάινερ και φωτογράφος Claire Lloyd επισκέφθηκε πριν από 17 χρόνια τη Μυτιλήνη, αγόρασε ένα παλιό σπίτι σε ένα μικρό χωριό του νησιού και το έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο μέσα από ένα φωτογραφικό λεύκωμα που αποθεώνει την Ελλάδα.

Καμιά φορά για να βρεις το δρόμο σου πρέπει να φτάσεις πολύ μακριά. Κάπως έτσι ξεκίνησε από την Αυστραλία η σχεδιάστρια, φωτογράφος και συγγραφέας Claire Lloyd για να ανακαλύψει τον κόσμο. Μετακομίζοντας στο Λονδίνο το 1983 δούλεψε σε γνωστά περιοδικά, διαφημιστικά γραφεία και εταιρείες σχεδιασμού, πριν φτιάξει τη δική της δημιουργική επιχείρηση. Το 2005, σε μια κρίση δημιουργικότητας, επισκέφθηκε την Ελλάδα και αγόρασε ένα σπίτι στη Λέσβο, με το σύντροφό της, τον ζωγράφο Matthew Usmar Lauder. Ο έρωτας της Claire με την Ελλάδα καρποφόρησε ένα πανέμορφο βιβλίο, ένα φωτογραφικό λεύκωμα που αφηγείται τη ζωή της στο χωριό του αγαπημένου της ελληνικού νησιού.

Το «My Greek Island Home» έγινε πολύ γρήγορα δημοφιλές σε όλο τον κόσμο, το παλιό σπίτι ενός παπά στο νησί που η Claire αγόρασε και ανακαίνισε με απόλυτο σεβασμό στο αυθεντικό στυλ και το παρελθόν του, έγινε ο πρωταγωνιστής σε ένα βιβλίο που έχει το φως, τα αρώματα και τη μαγεία του ελληνικού καλοκαιριού. Παράλληλα με την έκδοση αυτή, η Claire δημιούργησε ένα account στο Instagram αφιερωμένο στη ζωή της στη Μυτιλήνη. Το iefimerida.gr μίλησε μαζί της και της ζήτησε να μας ξεναγήσει στα αγαπημένα της μέρη για φαγητό, κολύμπι και εκδρομές στην υπέροχη Λέσβο.

Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Ποια είναι η ιστορία σας και πως ο δρόμος σας σας οδήγησε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Μυτιλήνη;

Είχα ταξιδέψει και μείνει σε διάφορα ελληνικά νησιά όλα αυτά τα χρόνια και πάντα γοητευόμουν από αυτά. Το 2005 εξομολογήθηκα στη φίλη μου και ομοιοπαθητικό, Βικτώρια, ότι ένιωθα σαν έχω χάσει τη δημιουργικότητά μου. Τότε ήταν που σήκωσε το τηλέφωνό της και μου έδειξε μια φωτογραφία ενός πέτρινου σπιτιού κάτω από τον διαπεραστικό γαλάζιο ουρανό, με μια καρυδιά μέσα στον όμορφο κήπο του. Μου κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον, είπε ότι είχε αγοράσει ένα σπίτι στο νησί της Λέσβου και ότι ίσως αυτό να ήταν η θεραπεία μου. Τηλεφώνησα σε μια άλλη φίλη και τη ρώτησα αν είχε όρεξη για ένα ταξίδι στην Ελλάδα και μέσα σε μια εβδομάδα βρεθήκαμε να επιβιβαζόμαστε στο αεροπλάνο για Λέσβο.

Με το που τα πόδια μου άγγιξαν το έδαφος, ένιωσα μια έντονη αίσθηση ότι ανήκω εδώ. Δεν ξέρω γιατί, αλλά καθώς οδηγούσαμε από το αεροδρόμιο στις έξι το πρωί προς τον Μόλυβο, στη βορειοδυτική ακτή, το συναίσθημα έγινε πιο δυνατό και άρχισα να νιώθω ότι το μέρος με έχει κάνει δική του.

Hταν τέλη Μαΐου, τα ανοιξιάτικα λουλούδια κάλυπταν τα χωράφια, ακουγόταν το γλυκό κελάηδισμα των πουλιών, ο ουρανός ήταν απέραντος και γαλάζιος και η θάλασσα ήταν ζεστή και φιλόξενη. Η ποικιλομορφία της τοπογραφίας μου φαινόταν ασυνήθιστη για ένα ελληνικό νησί. Το ταξίδι μας μόλις είχε ξεκινήσει και με κάθε μέρα που περνούσε η Λέσβος γινόταν όλο και πιο ελκυστική για εμένα. Είναι ένα τόσο ιδιαίτερο μέρος.

Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Το παλιό σπίτι του παπά που έκανε viral τη Λέσβο στο Instagram

Το υπέροχο, παλιό σπίτι σας πώς το ανακαλύψατε και πώς βρέθηκε στην κατοχή σας;
Τη δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας η φίλη μου, Domenica και εγώ οδηγούσαμε από το Μόλυβο στην Ερεσό και βγήκαμε από τον κεντρικό δρόμο κατά λάθος.Το δρομάκι που πήραμε μας οδήγησε σε ένα παραδοσιακό χωριό, περάσαμε ανάμεσα από μερικά υπέροχα πέτρινα σπίτια και μια πλατεία με διάφορους άντρες που κάθονταν κι έπιναν καφέ, έπαιζαν τάβλι και κουβέντιαζαν. Σταμάτησαν όταν μας είδαν να περνάμε. Είμαι σίγουρη ότι αναρωτιούνταν γιατί είχαμε έρθει εδώ.

Μου άρεσε αμέσως η αίσθηση του χωριού και πρότεινα να σταματήσουμε για να το εξερευνήσουμε και ίσως να πάρουμε και κάτι να φάμε. Το χωριό είχε τέτοια γοητεία και βρεθήκαμε να μπαίνουμε σε ένα καφενείο, το Café Neo, όπου μας υποδέχτηκε θερμά μια γυναίκα με ένα τεράστιο χαμόγελο, η Ραλίτσα. Μας έβαλε να καθίσουμε δίπλα σε ένα παράθυρο με λιακάδα νωρίς το απόγευμα και άρχισε να μας φέρνει πιάτα με νόστιμες παραδοσιακές λιχουδιές.

Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Η εμπειρία ήταν τόσο ιδιαίτερη που με έκανε να πω στη φίλη μου τη Domenica ότι εδώ θέλω να είναι το σπίτι μου. Δεν γνώριζα αν υπήρχαν σπίτια προς πώληση, αλλά μια επίσκεψη στις ταβέρνες του χωριού από το μεσίτη, γρήγορα έφερε στην επιφάνεια πολλές πιθανότητες να πραγματοποιήσω το όνειρό μου.

Ήταν τόσο μεγάλη η χαρά μου καθώς περνούσα ανάμεσα από τα σπίτια του χωριού και φυσικά υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον και από τους ντόπιους, ο οποίοι μας ακολουθούσαν παντού.

Συναντήθηκα με τον Γαβριήλ στην πλατεία του χωριού, είχε ένα σπίτι προς πώληση. Ο πατέρας του ήταν ο τοπικός ιερέας και το σπίτι ήταν το πατρικό του στο οποίο είχε μεγαλώσει με τη μαμά, τον μπαμπά και τα αδέρφια του. Ο Γαβριήλ μας οδήγησε μέσα από τα πίσω πλακόστρωτα δρομάκια στην κορυφή του χωριού. Το απόγευμα ήταν ζεστό και ένιωθα αυτή τη ζέστη από τους πέτρινους τοίχους καθώς φτάσαμε στο σπίτι. Περάσαμε την μπλε μεταλλική πύλη, από εκεί η θέα τις ταράτσες του χωριού και προς τη θάλασσα ήταν εκπληκτική. Ήμουν ήδη ερωτευμένη!

Όταν ο Γκάμπριελ άνοιξε τη μεταλλική πύλη ήταν σαν να είχε ξεπηδήσει ένας μυστικός κήπος μπροστά μου. Με τον καιρό ο κήπος είχε γίνει κατάφυτος, ήταν γεμάτος όμορφα δέντρα, καρυδιές, αμυγδαλιές, ελιές και συκιές μαζί με λουλούδια όπως τριαντάφυλλα, κρίνους, νάρκισσους και πασχαλιές. Στη συνέχεια μας οδήγησε στον κήπο και άνοιξε την πόρτα του σπιτιού, ήταν σαν να είχε σταματήσει ο χρόνος, όλα ήταν όπως είχαν μείνει, σαν κάποιος να είχε βγει για ψώνια και δεν επέστρεψε ποτέ. Του ζήτησα να ανοίξει τα παντζούρια και το φωτεινό, ανοιξιάτικο, απογευματινό φως χύθηκε στο δωμάτιο. Ήξερα αμέσως ότι αυτό ήταν το σπίτι που έψαχνα.

Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Τι κρατήσατε και τι αλλάξατε σε αυτό το σπίτι;
Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα από το παραδοσιακό σπίτι. Έπρεπε να ανακαινίσουμε το μπάνιο και την κουζίνα και να επεκταθούμε λίγο και στον κήπο. Βάψαμε όλο τον χώρο λευκό -το χαρακτηριστικό μου χρώμα- και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε έναν τιρκουάζ τόνο, που είχε χρησιμοποιηθεί παλαιότερα στο σπίτι, για τις πόρτες και τα παντζούρια. Ο Μάθιου έφτιαξε μερικά από τα έπιπλα, το κρεβάτι και το τραπέζι της κουζίνας μας και αποκατέστησε επίσης παλιά αντικείμενα από το σπίτι και άλλα πεταμένα πράγματα που μάζευε από το χωριό.

Ο σύντροφος της Claire Lloyd, ο ζωγράφος Matthew Usmar Lauder, έχει δώσει ζωή στα παλιά έπιπλα που υπήρχαν στο παλιό σπίτι - Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd
Ο σύντροφος της Claire Lloyd, ο ζωγράφος Matthew Usmar Lauder, έχει δώσει ζωή στα παλιά έπιπλα που υπήρχαν στο παλιό σπίτι – Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Πώς είναι η καθημερινότητά σας σε αυτό το σπίτι;
Δεν υπάρχουν μέρες ίδιες, μου αρέσει να ξυπνάω νωρίς και να περπατάω με τα σκυλιά. Μερικές φορές περπατάμε μέχρι την παραλία. Δουλεύω στο στούντιο μου, έχω πάντα έργα σε εξέλιξη. Απολαμβάνω τον κήπο, πηγαίνω σε υπέροχες ταβέρνες, συναντώ φίλους, κάνω τα μαθήματα ελληνικών. Οι μέρες περνούν γρήγορα και είναι πάντα γεμάτες.

Η βόλτα με τα σκυλιά είναι μια καθημερινή μικρή ιεροτελεστία για την Claire - Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd
Η βόλτα με τα σκυλιά είναι μια καθημερινή μικρή ιεροτελεστία για την Claire – Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Ποιες είναι οι αγαπημένες σας γωνιές στο σπίτι σας και ποια ώρα της ημέρας ή της νύχτας δεν χάνετε με τίποτα;
Το δωμάτιο διαλογισμού μου στην κορυφή του σπιτιού είναι το αγαπημένο μου, ειδικά το απόγευμα, όταν το φως χύνεται μέσα από τις διπλές πόρτες.

Λατρεύω επίσης το υπνοδωμάτιο, είναι πάντα φωτεινό και λαμπερό και από εκεί έχεις την πιο εκπληκτική θέα στο χωριό και πέρα από αυτό.

To φωτεινό υπνοδωμάτιο της Claire - Φωτογραφία: @mygreekislandhome/Instagram- Φωτογραφία: @mygreekislandhome/Instagram

Νομίζω ότι οι καλύτερες στιγμές για μένα είναι νωρίς το πρωί, η αρχή της ημέρας όταν όλα ξυπνούν και τα πουλιά τραγουδούν και αργά το απόγευμα όταν ο ήλιος χτυπά την άκρη του σπιτιού μας και μπορείς να δεις τη θάλασσα την ώρα που ο ήλιος δύει στον ορίζοντα.

Ένα βιβλίο που ταξιδεύει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο

Πώς αποφασίσατε να δημιουργήσετε ένα λεύκωμα γι αυτό το σπίτι που ταξιδεύει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο;
Άρχισα να καταγράφω φωτογραφικά τη ζωή στο χωριό, να τυπώνω μερικές από τις φωτογραφίες και να τις κολλώ σε ένα μικρό δερμάτινο βιβλίο. Μου άρεσε πραγματικά η διαδικασία, μου άρεσε η κοινότητα και ο τρόπος με τον οποίο υποδέχτηκαν το Μάθιου και εμένα με ανοιχτές αγκάλες στο χωριό.

Απόλαυσα επίσης τις σχέσεις που δημιουργούσα με τους ντόπιους μέσω της κάμεράς μου. Είναι εκπληκτικό πώς μπορείς να καταφέρεις να επικοινωνείς χωρίς να έχεις την ίδια γλώσσα. Είχα γράψει ένα βιβλίο, το Sensual Living πολλά χρόνια πριν και μου προσφέρθηκε η ευκαιρία να γράψω ένα βιβλίο ακόμα, ο εκδότης μου είπε γράψε ό,τι αγαπάς και αποφάσισα ότι αγαπούσα αυτό το χωριό, τους ανθρώπους του και τη γύρω ομορφιά του νησιού. Έτσι έγινε και άρχισα να βγάζω αυτές τις φωτογραφίες και να γράψω τελικά το βιβλίο My Greek Island Home.

Ποια είναι τα αγαπημένα σας πράγματα στη Μυτιλήνη;
Να βλέπω το ηλιοβασίλεμα, το κολύμπι, να διασκεδάζω με φίλους, να κάνω βόλτες με τα σκυλιά, να φωτογραφίζω, να πηγαίνω σε ταβέρνες και να τρώω νόστιμο ελληνικό φαγητό.

Τα αγαπημένα μέρη της Claire Lloyd για φαγητό, κολύμπι και εκδρομές στη Λέσβο

Τι θα προτείνατε σε κάποιον που δεν έχει επισκεφτεί το νησί και θέλει να το κάνει; Πείτε μας τα αγαπημένα σας μέρη για φαγητό, εκδρομές, κολύμπι και τι δεν πρέπει να παραλείψει κάποιος να επισκεφθεί πριν φύγει από το νησί;
Ω, υπάρχουν τόσα πολλά υπέροχα μέρη για φαγητό και μέρη για να επισκεφτείς.

Είμαι στο νησί τόσο καιρό και ακόμα δεν έχω ανακαλύψει ή βιώσει όλα όσα έχει να προσφέρει η Λέσβος.

Σαρδέλες ψητές στο Caravan στην παραλία Αυλάκι της Λέσβου - Φωτογραφία: @mygreekislandhome/Instagram
Σαρδέλες ψητές στο Caravan στην παραλία Αυλάκι της Λέσβου – Φωτογραφία: @mygreekislandhome/Instagram

Μου αρέσει να τρώω στο Caravan, μια οικογενειακή ταβέρνα στην άκρη της θάλασσας στην παραλία Αυλάκι.Τα πιο νόστιμα σπιτικά φαγητά από ντόπια χειροποίητα υλικά και λαχανικά και βότανα από τον κήπο τους. Ένα υπέροχο μέρος για να παρακολουθήσεις τα καταπληκτικά ηλιοβασιλέματα του Αιγαίου.

Ο Μόλυβος είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μικρό χωριό και αυτό στο οποίο έμεινα στο πρώτο μου ταξίδι στη Λέσβο. Έκανα το Sea Horse Hotel σπίτι μου, ενώ έψαχνα για το τέλειο σπίτι, ήταν επίσης το μέρος που μείναμε όταν ανακαινίσαμε το σπίτι μας.

Ένα παλιό παραδοσιακό καϊκί μέσα από το φακό της Claire Lloyd – Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Τα δωμάτια στο μπροστινό μέρος έχουν μικρά μπαλκόνια με θέα στο λιμάνι. Ήταν πάντα μεγάλη χαρά να σηκώνεσαι νωρίς το πρωί και να βλέπεις τους ντόπιους ψαράδες καθώς επέστρεφαν με τις ψαριές τους. Τα βράδια σιγά σιγά αποκοιμιόμουν με τον ήχο της ελληνικής μουσικής και τον κόσμο να διασκεδάζει από κάτω, ευδαιμονία. Το αγαπημένο μου εστιατόριο στο Μόλυβο είναι το The Octapus που σερβίρει νόστιμα φρέσκα θαλασσινά και παραδοσιακά πιάτα. Βρίσκεται στην άκρη του λιμανιού με θέα στο Κάστρο του Μολύβου.

Η Εφταλού έχει μια μεγάλη παραλία με βότσαλα και τα νερά είναι κρυστάλλινα και αναζωογονητικά. Είναι ένα πολύ αγαπημένο μου μέρος για κολύμπι. Υπάρχει μια ταβέρνα στην παραλία της Εφταλούς που ονομάζεται Χρυσή Ακτή, ένα εξαιρετικό μέρος για μεσημεριανό γεύμα ανάμεσα στις βουτιές. Στην Εφταλού υπάρχουν και οι ιαματικές πηγές που μπορείς να απολαύσεις.

Στο βιβλίο της «My Greek Island Home» η Claire φωτογραφίζει τους ανθρώπους του νησιού που αγαπά - Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Στο δρόμο προς την Εφταλού, η Ντίνα έχει ένα μικρό μαγαζί στην άκρη του δρόμου που πουλάει φρεσκοκομμένα βιολογικά λαχανικά που καλλιεργούνται από εκείνη και την οικογένειά της, στα χωράφια πίσω. Την επισκέπτομαι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα για φρέσκα προϊόντα.

Το Σίγρι είναι λιμάνι στη νοτιοδυτική ακτή. Το αγαπημένο μου μέρος για φαγητό εκεί είναι το Cavo Doro. Ακριβώς στην άκρη του λιμανιού. Υπέροχα θαλασσινά και σαλάτες, στην πραγματικότητα υπέροχα όλα! Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ρίξεις οπωσδήποτε και μια βουτιά στο Σίγρι.

Αν έχεις αυτοκίνητο που μπορεί να διαχειριστεί τους ανώμαλους χωματόδρομους, τότε η οδήγηση στον πίσω δρόμο από το Σίγρι στην Ερεσό είναι επίσης απαραίτητη. Το τοπίο είναι τραχύ και η καλύτερη ώρα να οδηγήσεις εκεί είναι στο τέλος της ημέρας όταν ο ήλιος δύει σιγά σιγά. Το φως είναι τόσο όμορφο και δίνει στο τοπίο μια χρυσαφένια λάμψη. Όταν φτάσεις στην Ερεσό, μπορείς να οδηγήσεις στη Σκάλα Ερεσού και να απολαύσεις το ηλιοβασίλεμα με ένα κοκτέιλ στο Parasol.

Ένα ταξίδι με σκάφος στα κρυστάλλινα νερά που περιβάλλουν τις νησίδες Τοκμάκια στη βορειοδυτική ακτή είναι απαραίτητο, είναι το τέλειο σημείο για κολύμπι.

Πάντα πηγαίνουμε τους καλεσμένους μας στο βραδινό ταξίδι με πλοίο από τον Μόλυβο στη Σκάλα Συκαμινέας. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να τελειώσετε μια μέρα και τα δύο εστιατόρια στο λιμάνι εκεί σερβίρουν νόστιμα φρέσκα θαλασσινά.

Αν θέλετε λίγη περιποίηση, τότε το Eressian Hotel and Hammam Spa στην Ερεσό είναι το ιδανικό μέρος για να επισκεφτείτε. Μπορείτε να απολαύσετε για μέρες την πολυτέλεια στο μικρό boutique ξενοδοχείο του ή απλώς να περάσετε για μια περιποίηση. Τα μασάζ είναι θεϊκά.

Ο σύντροφος της Claire, o Matthew, ζωγραφίζοντας καθισμένος στην αμμουδιά - Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd
Ο σύντροφος της Claire, o Matthew, ζωγραφίζοντας καθισμένος στην αμμουδιά – Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Η Anna Liamo έχει ένα υπέροχο ημερήσιο spa στον Μόλυβο και είναι πάντα μια απόλαυση να αφεθείς στα χέρια της. Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι περιποιήσεις της για το πρόσωπο.

Η πόλη της Μυτιλήνης είναι γεμάτη ιστορία, όμορφα κτίρια και πολύ ζωντανή. Μου αρέσει να περπατάω στους δρόμους και να ανακαλύπτω κάτι νέο κάθε φορά.

Υπάρχουν πολλές όμορφες εκκλησίες και η επίσκεψη στη Μονή Υψηλού, που βρίσκεται στη δυτική ακτή είναι απαραίτητη. Είναι το παλαιότερο μοναστήρι της Λέσβου.

Φωτογραφία: Courtesy of Claire Lloyd

Από τα ελληνικά φαγητά ποια είναι τα αγαπημένα σας; Μαγειρεύετε όταν είστε στο σπίτι αυτό;
Τα αγαπημένα μου ελληνικά πιάτα είναι ψητό ψάρι, χωριάτικη σαλάτα, ντολμαδάκια, κολοκυθάκια, σχεδόν τα πάντα! Ναι, μου αρέσει να μαγειρεύω και να καλώ τους φίλους μας για φαγητό στο σπίτι μας και έχοντας τόσο νόστιμα, φρέσκα, εποχιακά λαχανικά είναι πάντα εύκολο να δημιουργήσεις κάτι νόστιμο.