Search

“Ξεκληρίζοντας και την πολιτιστική μας κληρονομιά”

Ο Κώστας Χαραλαμπίδης στη γκαλερί ΑΡΓΩ

Οφθαλμαπάτη πραγματικότητα. “TROMPE – L’OEIL REALITE”

Την Τρίτη 13 Οκτωβρίου θα εγκαινιαστεί στην Γκαλερί ΑΡΓΩ της οδού Νεοφύτου Δούκα αριθμός 5 στο Κολωνάκι, η έκθεση έργων ζωγραφικής του Κώστα Χαραλαμπίδη, με τον γενικό τίτλο “Ξεκληρίζοντας και την πολιτιστική μας κληρονομιά”.  Πρόκειται για  μια τραγική πραγματικότητα  που αφορά στην εξαφάνιση των δυο Μουσείων, Θεοφίλου και Μουσείου – Βιβλιοθήκης Στρατή Ελευθεριάδη Teriade στη Βαρειά Μυτιλήνης.

Ο ζωγράφος και χαράκτης που ζει μόνιμα από το 1970 κοντά στο Παρίσι, από τα χρόνια των σπουδών του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της γαλλικής πρωτεύουσας (1971-1976), όπου και διατηρεί το εργαστήριό του, επιθυμεί να επιστρέψει στη Μυτιλήνη και πρόσφατα δημιούργησε στο σπίτι του στη Βαρειά Μυτιλήνης, δίπλα στα δυο ρημαγμένα μουσεία, και νέο ατελιέ.

Σαν βοηθός του Γιάννη Τσαρούχη, την εποχή που ο σημαντικός Έλληνας ζωγράφος ζούσε στο Παρίσι, τον γνωρίζει στον διάσιμο σε όλον τον κόσμο εκδότη και κριτικό Τέχνης, Στρατή Ελευθεριάδη Teriade, ο οποίος ανέδειξε με τα καλλιτεχνικά του βιβλία Τέχνης “VERVE”, δημιουργούς του 20ου αιώνα όπως Picasso, MATISSE, CHAGALE, GIAGOMETTI, LAURENS, LEGER, LE CORBUSIER, MIRO, C. BRESSON και πολλούς άλλους της ίδιας γενιάς. Ο Teriade τον παίρνει υπό την προστασία του και αλλάζει ριζικά τη ζωή του.

8

Η ζωγραφική του Κώστα Χαραλαμπίδη ξεχωρίζει από όλες τις άλλες, γιατί ετοιμάζει την τελειωτική κατασκευή του χρώματος (σκόνες με huile de lin και MEDIUM, EMULSION), ενώ με υπομονή κι επιμονή ετοιμάζει και χρώματα και την προετοιμασία του μουσαμά (πάντα λινό ύφασμα) σύμφωνα με όλα όσα έμαθε στην Α.Σ.Κ.Τ και που όλοι οι μεγάλοι ζωγράφοι του 18ου και 19ου αιώνα του Μουσείου του Λούβρου δούλευαν την ίδια τεχνική, ώστε να μένουν τα έργα τους αναλλοίωτα, χωρίς φόβο, στο πέρασμα του χρόνου. Αντέγραψε για σπουδή πολλά έργα στο Λούβρο πάνω στην ιστορία και μυθολογία μας, από τους Ντελακρουά, Πικό, κ. α., ενώ σημαντικότατο είναι, πως προσπαθεί όσο το δυνατόν περισσότερο να ξεγελάσει τον θεατή πως αυτό που βλέπει ζωγραφισμένο δεν είναι κολάζ (τεχνική της οφθαλμαπάτης) όπως ζωγραφιστές εφημερίδες, περιοδικά σχισμένα ή διπλωμένα με διάφορα αντικείμενα και θέματα που οι τίτλοι και τα γράμματα, οι φωτογραφίες κλπ. είναι όλα δικής του εμπνεύσεως. Συγχρόνως θέλει να δώσει τρανταχτά μηνύματα, εκφράζοντας αυτά που αισθάνεται, βλέπει, ακούει και πιστεύει, όσα συμβαίνουν καθημερινά γύρω μας, γεγονότα και βιώματα της αλλόκοτης και ανεξέλεγκτης ζωής μας, ενάντια στο άδικο, το κακό, την καταστροφή.xaralampides_c_4

Η τεχνική της οφθαλμαπάτης (trompe l’ oeil στα γαλλικά) η οποία είναι άγνωστη στον ελλαδικό χώρο, ξεκίνησε τον 5ο αιώνα π. Χ. όπως τα περίφημα ζωγραφικά σταφύλια του Ζεύξη που ξεγελούσαν τα πουλιά κλπ. Πρωταγωνιστής λοιπόν της τεχνικής του είναι η ζωγραφισμένη εφημερίδα ή τα περιοδικά με διάφορα αντικείμενα όπου τα γραφόμενα και όλα τα σχετικά είναι πάντα δικής του εμπνεύσεως.xaralampides_c_7

Ο Κώστας Χαραλαμπίδης αναγνωρίστηκε διεθνώς, είναι στην ομάδα του Τrompe l’ oeil του Παρισιού με ονόματα πολύ γνωστά και ακριβοπληρωμένα και το 2013 έγινε όπως και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης μεγάλη ομαδική έκθεση με επιτυχία (καθένας πάνω από 12 έργα), στο γνωστό Μουσείο “Neues Stadlt Museum imschatstall κοντά στη Στουτγάρδη και πριν σε όλη την Ευρώπη. Είναι μέλος από παλιά του Συμβουλίου του Μουσείου TERIADE, Maison des Artistes – Παρίσι του Ε.Ε.Τ.Ε., με πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συνεχίζει.

Η έκθεσή του στην Γκαλερί ΑΡΓΩ θα διαρκέσει ως τις 7 Νοεμβρίου 2015.

b010