Search

 Η  ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ…

ΓΡΑΦΕΙ  Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΕΝΤΟΜΑΣ

Σήμερα (30.6.2014) στη συνεδρίαση της Επιτροπής Χωροταξίας – Περιβάλλοντος & Υποδομών της περιφέρειας συζητήθηκε σαν θέμα η “Ανανέωση-τροποποίηση ΑΕΠΟ για την κατασκευή έργων βελτίωσης της λειτουργίας του αερολιμένα Μυτιλήνης του Δήμου Λέσβου, της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου”.

Με τη μελέτη αυτή προτείνεται η «επικαιροποίηση της ΑΕΠΟ για τα εγκεκριμένα έργα και τα συνοδά τους με την ένταξή τους στο ισχύον νομικό πλαίσιο και η έγκριση νέων έργων. Στο πλαίσιο της προσαρμογής όμως στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να γίνει μία σειρά ενεργειών και να ληφθούν ή να ανανεωθούν ορισμένες εγκρίσεις», όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση.

Με μεγάλη μας όμως έκπληξη διαβάσαμε στην ίδια εισήγηση: «Σήμερα, και επειδή το αεροδρόμιο πρόκειται να παραχωρηθεί σε ιδιώτη στην παρούσα φάση προέχει για τον κύριο του έργου η ανανέωση/ τροποποίηση της ΑΕΠΟ και σε περίπτωση που απαιτηθούν άλλες λύσεις να επανέλθει με νέο αίτημα ο ιδιώτης που θα εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο.»
Όμως στη συνεδρίαση του περιφ. συμβουλίου της 12.3.2013 και μετά από εισήγηση και πρόταση της περιφερειακής μας παράταξης πάρθηκε η αριθμ. 64/2013 απόφαση με την οποία το περιφερειακό συμβούλιο ΟΜΟΦΩΝΑ αποφασίζει:

        1.    Διαφωνεί ριζικά με την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση ή μακροχρόνια μίσθωση από ιδιώτες των Περιφερειακών Αεροδρομίων Μυτιλήνης Μύρινας και Σάμου.

        2.    Τα παραπάνω αεροδρόμια αποτελούν εθνική περιουσία σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη από εθνικής σκοπιάς περιοχή όπως είναι το Βόρειο Αιγαίο και δεν είναι δυνατόν η Ελληνική Κυβέρνηση κατ απαίτηση των Τροϊκανών και για καθαρά δημοσιονομικούς λόγους να παραδώσει τα τρία παραπάνω αεροδρόμια στο ιδιωτικό εγχώριο η ξένο Κεφάλαιο.

        3.    Η παρούσα να σταλεί στα Υπουργεία  Συγκοινωνιών, Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων.

Στην τοποθέτησή μου στη συνεδρίαση, τόνισα ότι τίποτα δεν άλλαξε από τις 12.3.2013, που πάρθηκε η παραπάνω ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του περιφ. συμβουλίου και επομένως είναι απαράδεκτο, η περιφερειακή αρχή αντί να συνεχίζει να αντιτίθεται στο ξεπούλημα των αεροδρομίων της περιφέρειας Βορ. Αιγαίου, να συνηγορεί και να διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Μυτιλήνης.

Τόνισα ότι το θέμα θα πρέπει να παραπεμφθεί στο περιφ. συμβούλιο, που λόγω της μεταβατικότητάς του δεν έχει άλλη επιλογή παρά να επαναβεβαιώσει την απόφαση της 12.3.2014 και με βάση αυτή τη θέση του να αρνηθεί να γνωμοδοτήσει για μια Μελέτη Περιβ. Επιπτώσεων, που δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να υπηρετεί και να διεκπεραιώνει

εκκρεμότητες του ΤΑΙΠΕΔ σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος;

Η πρότασή μας απορρίφθηκε «μετ΄ επαίνων» όχι μόνο από τη πλειοψηφία του κ. Γιακαλή, αλλά και από τη μείζονα μειοψηφία, πρωτοστατούντος του κ. Θ. Βαλσαμίδη, που ως γνωστόν είναι το πλέον βασικό στέλεχος της επερχόμενης περιφ. αρχής της κας Χρ. Καλογήρου.

Τελικά ποιος θα μας προστατέψει από τους προστάτες;

Οι πολίτες αυτού του τόπου, όλοι μας, πρέπει να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας, πριν διαπιστώσουμε ότι είμαστε μετανάστες σε μια πατρίδα που πουλήθηκε «όπως ήταν επιπλωμένη»..

 

Μυτιλήνη 30-6-2014

Βασίλης Τεντόμας

Επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης Βορείου Αιγαίου

«ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ