«Λαθρομετανάστες» και θολοκουλτουριάρηδες…

Συντάκτης: Μοιραστείτε το:

Κοιτάτε εγώ ήμουν πάντα της κουλτούρας. Πάλεψα κάποια στιγμή χωρίς αντίκρισμα να είμαι και της διανόησης (αλλά χτυπήθηκα ανελέητα και δεν κατάφερα ποτέ να δείξω το πραγματικό μου μεγαλείο) (τι να πεις, συμφέροντα).
Νόμιζα πως με ένα Μέγαρο, με ένα Σταύρος Νιάρχος, με έναν Λάνθιμο που και που θα ‘μουν καλυμμένη. Τι Ελύτης, τι Ρίτσος, τι Πολυδούρη (στην εφηβεία εντάξει). Α και Λυρική πολύ Λυρική.

Φευ όμως! Τώρα πρέπει να αποδείξω πως δεν είμαι και θολοκουλτουριάρα σύμφωνα με το νέο λεξικό της τοπικής ΕΛΜΕ. Κι όχι τίποτε άλλο δεν υπάρχει κανένα διεθνές εννοιολογικό πλαίσιο να ορίζει και να ξεχωρίζει την κουλτούρα από την θολοκουλτούρα. Είμαι σε απόγνωση και σε μεγάλο διχασμό. Τουλάχιστον ένα θαμποκουλτουριάρα ή ένα αμυδροκουλτουριάρα, γιατί όχι; Αν και νομίζω πως γάντι μου κάθεται το θολεροκουλτουριάρα. Βγάζει μια αίγλη, ένα κλας, για τα οποία πάντα αγωνιούσα πώς θα τα ανακτήσω, καθώς κατάγομαι από αριστοκρατικές οικογένειες αναντάμ παπαντάμ, ξεπεσμένες δυστυχώς γιαυτό κι η αγωνία. I am very χολοσκασμένη…

Κοιτάτε, εγώ δεν αντιδρώ στη χρήση του όρου λαθρομετανάστης. Ποια είμαι εγώ άλλωστε; Εγώ αντιδρώ στην ατελείωτη χρήση βλακείας από ανθρώπους με ρόλους και σε θέσεις, που δε το περιμένεις κιόλας.

Αντιδρώ στο ότι πήγαμε να ορίσουμε, ποιος είναι τι και πότε, με μπακαλίστικους τρόπους. Αυτό που βασίζεσαι κατά τα λόγια σου, στην διεθνή ορολογία και μετά τα κάνεις όπως λάχει, δε ξέρω, αυτό στην καθομιλουμένη πως λέγεται;

Τι κι αν υπάρχει νομικό πλαίσιο που ορίζει με όλες τις παραμέτρους, τα τι και τα πώς, τι κι αν υπάρχει διεθνές πλαίσιο, τι κι αν υπάρχουν επιστήμες όπως η Γεωγραφία κι η Ανθρωπολογία που έχουν κι αυτές το μερίδιό τους στους ορισμούς (συγνώμη κιόλας αλλά είναι αυτό το «την κουλτούρα(ν) φυγείν αδύνατο» που με διακατέχει).

Μια ερωτησούλα μόνο, δηλαδή τώρα τι; Το λύσαμε το πρόβλημα; Δηλαδή αν το λύσαμε ρε παιδί, να ξεχυθούμε όλοι στους δρόμους να φωνάζουμε λαθρομετανάστης τρεις φορές την ημέρα να αποκατασταθεί κάθε αδικία.

Δεν είναι το σωστό και λάθος εδώ όμως ε; Είναι το «θα το φάτε κουφάλες». Και το θέμα επίσης είναι ποιες είναι οι κουφάλες εδώ. Και σαφώς δεν είναι οι (λάθρο)μετανάστες, οι πρόσφυγες, οι παράτυποι, οι παράνομοι, οι οικονομικοί, οι τουρίστες. Είναι αυτοί που αντιδρούν. Οι απέναντι. Οι μεταξύ μας. Οι διαφορετικοί.

Αυτοί πρέπει να κατατροπωθούν. Οτιδήποτε αλλότριο μέσα στον ίδιο μας τον τόπο πρέπει να εξαφανιστεί. Κι αυτοί είμαστε εμείς. Εμείς οι συντοπίτες είμαστε οι αλλότριοι, λαθραίοι μετανάστες αξιών, που βλέπουμε την δικαιοσύνη, την αξιοπρέπεια και την ουσία της ανθρώπινης ζωής και υπόστασης ως μη φέρουσες διακρίσεις.

Βασικά δεν αντιδρώ. Απορώ, αληθινά απορώ. Ίσως να φταίει κι η κουλτούρα δε ξέρω.

 

Προηγουμενο αρθρο

1918-2018. Ένας αιώνας από την ανακωχή του Μούδρου και το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου

Επομενο αρθρο

Χριστόφορος Καζάζης : Από τη Λέσβο στην πηγή των LED