“I Can’t Wait Forever”: Σύγχρονη Τέχνη από τη Λέσβο στη Θεσσαλονίκη

Συντάκτης: Μοιραστείτε το:

K-Gold Temporary Gallery, η νομαδική πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης από τη Λέσβο, ταξιδεύει για πρώτη φορά στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάζει τη δράση «Ι Can’t Wait Forever» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης και στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκηςστο πλαίσιο του #SKG Bridges Uprising Art & Culture Festival, που επιμελούνται οι Δόμνα Γούναρη και Γιάννης Μπόλης από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Η δράση περιλαμβάνει από τις 9 έως τις 13 Μαΐου μια σειρά νέων έργων με κοινό χαρακτηριστικό τους την ευαισθησία και την έννοια του επείγοντος. Τρία βίντεο και μια εγκατάσταση λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία σε μια αφήγηση γύρω από την ταυτότητα και το σώμα, τη φύση και το περιβάλλον, την ιστορία και τη γεωπολιτική της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης. Αναδεικνύουν μια ευρύτερη προσπάθεια για κατανόηση του εαυτού σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, στη σφαίρα τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου χώρου.

Πιο συγκεκριμένα, το βίντεο έργο Il Circuito (2018) του Daniele Costa (γεν. Ιταλία, 1992) παρουσιάζει την Elisa, μια κοπέλα που έχασε την όρασή της στα 17 και συμμετέχει σε αγώνες ράλλυ. Γυρισμένο μέσα από το αγωνιστικό όχημα, πραγματεύεται την προσπάθειά της ως συνοδηγός να αναδημιουργήσει τον κόσμο που γνώριζε με τη βοήθεια των αισθήσεών της και της φαντασίας της.

Ο Vangjush Vellahu (γεν. Αλβανία, 1987) παρουσιάζει στο βίντεο Home Conversations (2016-2018) μια σειρά από συνεντεύξεις πρώην εργαζομένων του εργοστασίου Impuls στο Dilijan της Αρμενίας, οι οποίες δημιουργούν ένα είδος προφορικού αρχείου. Οι αφηγήσεις αποκαλύπτουν την επιρροή του εργοστασίου στην καθημερινότητα των κατοίκων και την κοινωνία της πόλης και το πώς παρελθόν και παρόν έρχονται σε ρήξη με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης.

Μια σειρά οικογενειακών φωτογραφιών γίνεται η αφορμή για τη σπουδή ενός προσωπικού χώρου στην εγκατάσταση Big Deal (2018) του Νικόλα Βαμβουκλή (γεν. Eλλάδα, 1990). Εξετάζοντας θέματα της καθημερινής ζωής, ταυτότητας και φύλου, παρουσιάζεται μια εγκατάσταση με στοιχεία επίπλωσης και ένδυσης από τη συλλογή του καλλιτέχνη, σε μια προσπάθεια μελέτης σχέσεων μεταξύ σώματος, αντικειμένων και περιβάλλοντος.

Η Koραλλία Στεργίδη (γεν. Κύπρος, 1993) πραγματεύεται στο βίντεο Whale For An Ear (2017) την ιδέα του σπιτιού μέσα από μια αφαιρετική απόδοση του ωκεανού. Κεντρικός χαρακτήρας ο πατέρας της καλλιτέχνιδας, πρόσφυγας από τη Βόρεια Κύπρο και ερασιτέχνης μάγος. Προφορική αφήγηση και κινούμενη εικόνα, ακροβατώντας μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, συνθέτουν ένα πορτραίτο αντικειμένων, χώρων και εμπειριών.

 

Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Β1, Λιμάνι

Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α, Λιμάνι

Περισσότερες πληροφορίεςwww.kgoldtemporarygallery.tumblr.com , www.skgbridgesfestival.com

Προηγουμενο αρθρο

Π. Παπαρίσβας: «Δεχτήκαμε πρωτοφανές bullying από την κυβέρνηση»

Επομενο αρθρο

«Τα πουλιά της ελευθερίας» ανοίγουν τα φτερά τους και δίνουν το μήνυμά τους στην Ε.Ε